Iako mnoge zvijezde uživaju toliku popularnost da njihovi obožavatelji gotovo pa instinktivno prate njihovu aktivnost i profile na društvenim mrežama, postoje i oni koji žele preuveličati svoju važnost u javnom prostoru pa svoje pratitelje kupuju.
Kako bismo provjerili koje poznate ličnosti iz regije pribjegavaju takvim metodama, njihove profile smo analizirali na web stranicama specijaliziranima upravo za to - Modash i Upgrow.
Jelena Karleuša
Jelena Karleuša
Prva u nizu je kontroverzna pjevačica čiji je Instagram profil nepresušan izvor inspiracije za medije. Od optužbi za uređivanje fotografija do neprepoznatljivosti, do toga da je u jednom trenutku bila najpraćenija Srpkinja na toj društvenoj mreži, odmah iza Novaka Đokovića.
Karleuša trenutno ima 2.4. milijuna "vjernih" obožavatelja, a ako je vjerovati spomenutim stranicama za analizu društvenih mreža, 630 509 njezinih pratitelja su lažni profili, odnosno sveukupno 26%. Prosječan broj lajkova joj je 38 327 što znači da je aktivnost njezinih obožavatelja trenutno na 1%.
Ella Dvornik
Jedna od najpopularnijih hrvatskih influencerica, kći pokojnog Dine Dvornika, svoju influencersku karijeru izgradila je dokumentiranjem svojih putovanja, a kasnije svoje svakodnevice i obiteljskog života.
Poznata po tome što aktivno komunicira sa svojim fanovima te s njima razmjenjuje i majčinske savjete, Ella je s vremenom uspjela skupiti čak 536 tisuća pratitelja. Od ukupno preko pola milijuna, 21.50% je navodnih lažnih profila, a prosječan broj lajkova kreće se izmeću 5 i 6 tisuća.
Izabel Kovačić
U javnost je dospjela kao djevojka pa žena poznatog našeg reprezentativca, Matea Kovačića, ali s godinama je uspjela kreirati svoj brend potpuno odvojeno od supruga. Naime, Izabel je vlasnica linija odjeće Izakova i Lunilou što ju je učinilo uspješnom poduzetnicom.
Osim po poslovnim uspjesima, poznata je i po svojoj ljepoti, a mediji su ju često nazivali i jednom od najljepših WAGsica. Njezin Instagram profil broji 439 tisuća pratitelja, a fokusiran je na brend Izakova.
To je važno spomenuti jer je razlika između broja lajkova privatnih fotografija i onih vezanih za brend ogromna. Ipak, kada se sve zbroji, prosječan broj lajkova joj je 6.6. tisuća, a lažnih profila je oko 28%.
Ivana Knoll
Vatrena navijačica ovo ljeto je bila glavna tema medija koji su izvještavali o njezinim pojavljivanjima na ovogodišnjem Europskom prvenstvu u nogometu. Njezina popularnost prešla je granice Hrvatske, ali ne samo zbog atraktivnog izgleda koji joj je dugo bio primaran adut, nego i zbog novonastalih vještina DJ-anja.
Naime, Knoll je imala i DJ turneju te je održala nekoliko nastupa od Njemačke sve do Maroka.
Crnokosa ljepotica, prema nekoliko web alata za analizu, ima čak 57% lažnih pratitelja, od ukupna 3 milijuna. Prosječan broj lajkova joj je 68 tisuća što znači da je aktivnost njezinih obožavatelja oko 3.34%.
Sonja Kovač
Novopečena majka i lifestyle influencerica svo slobodno vrijeme provodi uživajući s kćerkicom Bellom May i svojim partnerom. Poput Elle, i Sonja nerijetko komunicira sa svojim obožavateljima te dijeli trenutke iz privatnog života što bi joj trebalo uvelike pomoći kod skupljanja organskih pratitelja, ali čini se da to ipak nije slučaj.
Ispostavlja se da popularna influencerica ima čak 44.55% lažnih pratitelja na ukupno 518 tisuća. U prijevodu, skoro polovica njih, navodno, je potpuno neaktivno, barem u kontekstu njezinog profila. To potkrepljuje i podatak da joj je prosječan broj lajkova 12 tisuća.
POGLEDAJTE VIDEO: Idilično mjesto zabranilo ulaz. Influenceri - klonite nas se! Crveno-žute kulise samo su naše