Nakon što je Doris Stanković od porečkog restorana tražila besplatnu večeru u zamjenu za promociju na Instagramu, u Hrvatskoj se povela žestoka rasprava oko influencera. Podsjetimo, restoran joj je odgovorio poprilično grubo, a svoje reakcije na cijeli slučaj podijelili su i neki poznati Hrvati, poput Dalibora Matanića koji je influencere nazvao "neradničkom bagrom".
U raspravu se sada uključila i Natalija Ugrina, splitska glumica, model i influencerica koju na Instagramu prati 408.000 ljudi, a na TikToku 427.000. Živi i radi u Los Angelesu, ima osobnog fotografa, šminkericu i editora, a sama osmišljava ideje za sadržaj na društvenim mrežama. Zbog pandemije je morala odgoditi ugovorene suradnje s Grčkom, Turskom, Italijom i Bahamima, a trenutačno odmara u Milni na Braču.
Ugrina je za Jutarnji list rekla kako je influencanje ozbiljan posao koji zahtijeva puno truda i rada te da oni nisu neradnici, kao što mnogi misle.
"Ako ste profesionalni influencer, iza sebe imate cijeli tim; fotografa, šminkera, editora i menadžera. Naš radni dan ne traje osam sati, nego cijeli dan, posao je dio našeg života. Biti influencer je lifestyle te se svaki dan budite i liježete razmišljajući o novim idejama i lokacijama na kojima ćete snimiti svoje fotke i videa i biti posebni i različiti u moru drugih influencera. Konkurencija je zbilja velika, posebno u Los Angelesu gdje živim i radim i koji bih nazvala sjedištem društvenih mreža i influencera", otkrila je za Jutarnji.
Prosječni radni dan
Otkrila je i kako izgleda njezin radni dan i koliko je pandemija promijenila način poslovanja.
"Zadržala sam neke navike iz Hrvatske te svakako ujutro idem na kavu i dok je ispijam, radim objave, odgovaram na mailove i obavljam pozive. Većinu poslova mi pronalazi menadžer, ali dosta ponuda mi dolazi i direktno, tako da mi barem sat vremena dnevno ide na to. Svakodnevno odbijam oko 70% poslova jer dosta brendova nudi samo proizvod u razmjenu za objavu ili sumu manju od one za koju inače radim. Nakon toga obično imam poslovne sastanke i castinge, slijede frizura i šminkanje te snimanje novih fotografija i videa u doba 'magic houra', kada je svjetlost najbolja. Večer je rezervirana za evente i red carpete na kojima kao influencer morate obvezno biti viđeni. U svemu tome nađem barem sat vremena kada se javljam uživo i razgovaram sa svojim fanovima. Naravno, stvari su se malo promijenile u doba pandemije, pogotovo meni jer sam, osim na modu, usmjerena i na putovanja (prošlu godinu sam putovala sedam mjeseci), ali sam se brzo prilagodila novoj situaciji. Mogu reći da čak imam više poslova nego prije jer se online trgovina povećala i brendovi ulažu još više novca u influencere", rekla je Natalija.
'Utjecajniji od političara'
Splićanka tvrdi kako su društvene mreže danas jedan od najvažnijih medija te da svi najbolji restorani po svijetu plaćaju influencerima da ih posjete.
"U SAD-u je sasvim normalno da restorani rade s influencerima i ne očekuju niti objave, već samo story. Većina restorana nas plaća da samo dođemo. Naravno, svaki restoran ima pravo odbiti suradnju i to je sasvim OK. Da vam ukratko objasnim kako to funkcionira u Americi: nedavno sam surađivala s restoranom Mora Italian u Arizoni čiji je vlasnik celebrity chef Scott Conant (Food Network, Chopped, Top Chef) i prilikom mog posjeta on mi je pripremio večeru u sedam sljedova te došao osobno za stol predstaviti se", objasnila je Natalija.
"Influenceri su trenutačno utjecajniji od političara (naročito među mlađom populacijom) jer smo svi više na Instagramu i TikToku nego što ikada gledamo televiziju ili čitamo novine. Ne sjećam se kada sam došla na audiciju za bilo kakvu reklamu, čak i film, a da me nisu pitali koliko imam pratitelja i često je upravo to presudno kada se bira između kandidata. I svakome tko misli da je to posao bez rada mogu reći da se jako vara", dodala je.
Usporedba s Amerikom
Iznenadila ju je izjava redatelja Dalibora Matanića koji je rekao kako influenceri nisu najbolji umjetnici, već ljudi koji žele nešto dobiti besplatno.
"Amerikanci već godinama znaju moć influencera i oni imaju isti status kao glumci, pjevači i sportaši. Ne poznajem niti jedan veći brend koji ne radi s influencerima i nitko ih ne shvaća neozbiljno", rekla je Natalija za Jutarnji.