Grmljavinski povratak Soundgardena

Šesnaest godina je prošlo otkad je utihnulo posljednje brujanje jednog od pažnje vrijednih branitelja rock and roll revivala koji je početkom Devedesetih zapljusnuo svijet iz Seatllea.

26.11.2012.
10:51
VOYO logo

Nirvana i Pearl Jam su povukli vođeni fino spremljenim terenom od strane Sonic Youtha i R.E.M.-a čiji su prelasci i fantastični albumi za velike diskografske etikete značili sisanje novog hipercoola iz meke diskografske industrije.

Soundgarden i Alice IN Chains su bili onom težom strujom. Alternativa je bila friška, svježa, nova. Tražilo se nešto konkretno, čvrsto, dovoljno uvjerljivo da povuče unatrag do dana Black Sabbatha, Led Zeppelina, Stoogesa, Sonicsa, MC5, bendova s jajima stisnutim u preuskim trapericama tako da se sipalo glazbenog testosterona posvuda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tu su Chris Cornell kao frontmen, praćen izvanrednim gitaristom Kimom Thayilom, bubnjarem Mattom Cameronom i basistom Benom Shepardom prasnuli prvenstveno remek djelom "Badmotorfinger", albumom koji po skromnom sudu doljepotpisanog spada među desetak najboljih albuma rock glazbe svih vremena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kasnije se nadovezavši izvrsnim i komercijalno relevantnim Superunknown i Down On The Upside, Soundgarden su pobrali alter publiku frapantnim spojem riff and rolla.

Poslije raspada dešava se groznih solo pokušaja, zatim spajanje s RATM instrumentalistima u Audioslave. Nakon odmora jednih od drugih ostalo je dovoljno razloga za okupljanje. Unatoč zamjetnom Cornellovom omekšavanju i sklonosti produkcijskim kompromisima sve u svrhu komercijalne prođe Soundgarden je zadržao kvalitete koje su ih znale činiti zanimljivima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pri ponovnom srazu s ljudima s kojima je potpisao najbolje autorske komadiće ostalo je dovoljno za grmljavinsku ritmiku ("Been Away Too Long") uz ustupanje mjesta riffčugama ("Non-State Actor"), ritmičkim implozijama ("By Crooked Steps"), poznatim dizanjima glasa u nebesa ("Eyelid`s Mouth"), stišavanja baladnih proporcija ("Bones Of Birds", "Black Saturday", "Halfway There"), no za podsjećanje na stari bend tu su Thayilove skladbe ("A Thousand Days Before", "Blood on the Valley Floor") i značajni Sheperdovi doprinosi ("Taree", "Attrition").

Premda nedostaje nezaboravnih melodija ili frenetičnih bombi kakvima su bile "Jesus Christ Pose", "Pretty Noose", "Blow The Outside World", "The Day I Tried To Live" i sličnih, povratak je više nego zadovoljavajuć. Jedan je od onih koji zaziva svjetsku koncertnu turneju u sklopu koje bi uz the best of katalog gostovanja ekipe mogla biti nezaboravnima. Zagreb calling. Ocjena: 8/10

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo