DRUGA POTVRDA

SUDAR CRNIH RUPA: Znanstvenici potvrdili postojanje Einsteinovih gravitacijskih valova

Izvanredno otkriće gravitacijskih valova, pukotina u prostoru i vremenu čije je postojanje pretpostavio Albert Einstein prije stotinu godina, iz veljače ove godine nije bila prevara. Znanstvenici su objavili u srijedu da su ih uočili i drugi put.

Američki znanstvenici su detektirali sudar dviju golemih crnih rupa i njihovo spajanje u jednu na udaljenosti od 1,4 milijarde svjetlosnih godina.

Gravitacijske valove opazili su stručnjaci u dva golema detektora gravitacijskih valova smještena u američkim saveznim državama Louisiani i Washingtonu, međusobno udaljena 3000 kilometara.

Prvo otkriće gravitacijskih valova objavljeno je u veljači ove godine i bilo je senzacija u astrofizici te pretvorba Einstenove teorije gravitacije iz 1916. u stvarnost.

ZNANSTVENA PREKRETNICA: Što su tako veliko zapravo otkrili američki znanstvenici?

Sudar crnih rupa

Drugo otkriće zabilježeno je u sudaru crnih rupa, jedne 14 puta veće od Sunca, druge osam puta, koje su potom spojene u jednu, 21 put veću od Sunca.

Detektor u Louisiani prvi je zabilježio gravitacijske valove, a onaj u Washingtonu to potvrdio 1,1 milisekundu poslije. Vremenska razlika će znanstvenicima pomoći da ugrubo izračunaju gdje se sudar dogodio.

Oni također kažu kako druga detekcija gravitacijskih valova potvrđuje da je sparivanje crnih rupa relativno često.

“Sada kad možemo otkriti gravitacijske valove, oni će biti fenomenalni izvor novih informacija o našoj galaktici i jedan posve novi izvor otkrića o svemiru”, rekao je astrofizičar Chad Hanna.

CVRKUTANJE SVEMIRA: Poslušajte kako zvuče gravitacijski valovi