ODLOMIO SE LEDENJAK

NASA SNIMILA ZABRINJAVAJUĆI PRIZOR: ‘Ovo je dokaz da globalno zatopljenje mijenja naš planet’

Američka svemirska agencija, NASA, snimila je i objavila nevjerojatne i uznemirujuće prizore s Južnog pola gdje se ogromni komad leda odlomio i odvojio od ledenjaka Pine Island.

Odlomljeni ledenjak nazvan B-46 velik je 226,3 četvorna kilometra i površinom je, primjerice, triput veći od Manhattana, središnjeg dijela New Yorka. Odvojio se prije tri mjeseca, a do sada nije bio snimljen, objavila je NASA.

OBJAVLJENA PRVA SNIMKA: Ledenjak veličine pola Dalmacije odlomio se od Antarktike i otkrio sasvim novi misteriozni ekosustav

Pine Island se otapa, globalna razina mora raste

NASA je uočila i snimila ledenjak B-46 u sklopu operacije IceBridge kojom promatra kritična područja na polovima, mjeri i prikuplja uzorke leda s ledenjaka. Znanstvenici tumače da je odvajanje ledenjaka B-46 od onog masivnijeg, Pine Islanda, još jedan dokaz da globalno zatopljenje postupno mijenja izgled našeg planeta.

Ledenjak Pine Island nalazi se na zapadu Antarktika i njegovo otapanje jedan je od glavnih razloga globalnog porasta razine mora. Ledenjak se nezaustavljivo otapa i slijeva u Amundsenovo more, a otapanjem se stvaraju novi ledenjaci poput novonastalog B-46.

OD JUŽNOG POLA SE ODVAJA 5000 KVADRATNIH KILOMETARA LEDA: Kakve će to posljedice izazvati?