Mikročip koji daje veće šanse oboljelima od raka

28.10.2010.

Kako piše internetski portal Znanost.com, na ovom projektu je surađivala i Zaklada Opće bolnice Sveučilišta u Elcheu, zajedno s istraživačem Alfredom Carratom.

Patentirani mikročip veličine je kovanice od jednog eura, a uključuje mali kanal kojim prolazi uzorak krvi koji sadrži tumorske stanice pacijenta. Uz pomoć ultrazvučnih valova usmjerenih na određeno područje, te stanice, budući da imaju gustoću i veličinu različitu od ostalih stanica, koncentriraju se na jedno mjesto odakle se skupljaju.

Uređaj, izrađen od plastike, ima potencijalne prednosti u otkrivanju metastaza u početnim fazama, te u kontroli učinkovitosti terapije koja se primjenjuje na pacijentima oboljelima od raka. Sastoji se od piezoelektričnog generatora akustičnih valova, mikročipa i fluidne kapsule.

Još jedna od jedinstvenih značajki je da je proces potpuno neinvazivan, s obzirom da nema potrebe za uvođenje bilo kojeg stranog predmeta u uzorak krvi kako bi se otkrile tumorske stanice u krvi.

Štoviše, on održava svojstva stanica, tako da se kasnije mogu provesti druga proučavanja ili biomolekularne analize. Sljedeća faza je razvoj prototipa u industrijskim razmjerima. U tu svrhu, istraživački tim već radi na usavršavanju mikročipa, te na razvoju sustava za automatsku detekciju i brojenje stanica tumora.

Prethodni članci:

arti-201009220123006 arti-201010250637006 arti-201008120256006 arti-201009160037006