VELIKA OPASNOST

KOBNO OTAPANJE LEDENJAKA: Prema NASA-inoj karti mogao bi biti potopljen i jedan hrvatski grad

Znanstvenici iz NASA-inog Jet Propulsion laboratorija u Kaliforniji objavli su studiju koja donosi crne prognoze o posljedicama otapanja glečera, golemih santi leda i polarnih kapa na kopnena područja odnosno gradove diljem planeta Zemlje.

NASA-ini znastvenici usto su izradili i poseban alat, odnosno posebnu kartu koja omogućava uvid u prognozu koji su svjetski gradovi u doglednoj budućnosti najviše izloženi opasnosti od otapanja silnoga leda uslijed globalnog zatopljenja.

NASA IZDALA CRNE PROGNOZE: Ovi će gradovi prvi nastradati zbog topljenja ledenjaka

I Dubrovnik je ugrožen otapanjem leda

Tim povodom dr. Erik Ivins izjavio je da gradovi i države moraju razmišljati i do stotinu godina unaprijed te pokušati izraditi planove za ublažavanje poplava.

Primjerice, London će biti ugrožen otapanjem leda na sjeverozapadnom dijelu Grenlanda, a New York otapanjem velike ledene ploče na sjeveroistoku Zemljine kugle.

No, posebno izrađena karta pokazuje da je među europskim gradovima koji trebaju brinuti zbog otapanja leda i i na vrijeme poduzeti potrebne mjere i Dubrovnik.

Od nama bližih gradova označenih na NASA-inoj karti još je i Trst koji je izložen opasnosti zbog otapanja ledenjaka u Alpama.

POSLJEDICE KOJE NITKO NIJE OČEKIVAO: Topljenje ledenjaka usporava vrtnju Zemlje

Desetak europskih gradova mora biti spremno

Osim Dubrovnika, Londona i Trsta, od europskih gradova ugroženi su još Tromsø i Oslo u Norveškoj, Dublin, Atena, Napulj, Sirakuza na Siciliji, Marseille, Brest, Gibraltar…

“Sada možemo izračunati precizno koliko je koji grad osjetljiv na topljenje ledenjaka, kao i kolike su razine mora ikako će brzo one rasti u određenom vremenu”, kazao je dr. Eric Larour, voditelj NASA-inog tima koji je radio na ovom projektu.

GRENLAND SVE TAMNIJI, MILIJUNSKIM GRADOVIMA PRIJETI KATASTROFA: ‘Opasnost je veća nego što se mislilo, dovoljno je da se otopi samo dio’