Ali život probnog pilota nije tako jednostavan, jer treba kalibrirati i resetirati desetke računalnih sustava prije nego što se najsofisticiraniji lovac američkih zračnih snaga uopće i približi pisti.
Početne provjere
Bojnik Raven LeClair iz 461. probnog letnog skvadrona počinje svoj dan u oko 10 sati provjeravajući ima li bilo kakvih problema s letjelicom.
Odmah postaje jasno kako dan neće proći bez problema, jer se alarm oglasio praktički čim došao do zrakoplova. Radilo se o lažnoj uzbuni da 270 voltna baterija koja pokreće F-35 ne radi.
Dokazujući da će stari način 'ugasi i ponovo upali' popraviti sve, lažni se alarm gasi nakon što je pogon letjelice dva puta ugašen i ponovo upaljen.
LeClair i njegov tim, koji su se nadali testirati F-35 dok je u potpunosti naoružan projektilima zrak - zrak AIM - 9X i AIM - 120, zatim otkrivaju kako se borbeni sustav letjelice vrijedne 100 milijuna dolara ne želi upaliti.
Pokušavali su isključivati razne sustave ali ništa nije pomagalo.
Do 11:30, tim nije imao izbora već da isključi cijeli mlaznjak i počne ispočetka, što znači da je većina jutarnjeg rada bila samo uludo trošenje vremena.
Napokon start
Ali samo 10 minuta kasnije Lockheed Martinov višenamjenski lovac u potpunosti je proradio, te je LeClair obukao pilotski kombinezon i uskučio u njega.
"Drugi start bio je tako gladak, da je to presmiješno", kaže inžinjer John Day.
Do podneva, LeClair je bio u zraku, ali nije trebalo drugo da se pojavi novi tehnički problem.
F-35 ponovno je prizemljen popodne nakon što se sustav koji omogućuje komunikaciju između glavnog računala i oružanih sustava pokvario.
Testni je tim ponovo pokrenuo oružani sustav te je na kraju letjelica bila ponovo u zraku.
Konstantno opterećeni problemima
Ovi višenamjenski borbeni avioni smanjene vidljivosti među najskupljim su letjelicama u vojnoj povijesti, ali tijekom cijelog razvoja pratili su ih brojni problemi.
Jedan od glavnih problema je softverski bug koji ometa rad AN/APG-81 AESA radara tijekom leta.
Izvještaj Pentagona s kraja prošle godine otkrilo je kako mlaznjaku prijeti još cijeli niz potencijalno smrtonosnih bugova.
Michael Gilmore, direktor Operativnih testiranja i procjena u Ministarstvu obrane upozorio je na "značajne izazove koji još uvijek traju". Zračne bi snage trebale objaviti kako je njihova verzija zrakoplova spremna za let, tzv. 'početnu operativnu sposobnost' u kolovozu, ili najkasnije prosincu ove godine. A marinci su objavili kako je njihova verzija, block 2B, već spremna.
Ali pentagonski je izvještaj otkrio ozbiljne softverske probleme u gotovo svim sustavima.
Ozbiljna kašnjenja
Ranije ove godine objavljeno je kako je ova borbena letjelica, koja već i onako uvelike kasni te koja je višestruko probila predviđeni proračun napokon po prvi puta ispalila oružje u letu.
F-35A Lightning II ispalio je prva tri rafala svojim internim automatskim topom, višecijevnim GAU-22/A 25mm.
F-35 ima i sustav pametnih dijelova koji se brine da sve radi unutar svojih ograničenja, te čak i upozorava kada se koji dio mora zamijeniti. Ali kompjuterizirani sustav za održavanje "netočno naručuje starije, neprikladne zamijenske dijelove", piše u izvještaju.
Isto tako ne primjećuje ako zrakoplov leti prebrzo, te nasumično odbija točnu lozinku pri prijavljivanju korisnika u sustav upravljanja letom.
Unatoč tome što je do sada već koštao preko 3,5 milijardi dolara (23 milijardi kuna), F-35 još nije niti blizu opravdao očekivanja. Tako ga je ljetos u simuliranoj zračnoj borbi pobijedio 40 godina stariji F-16.
Rastući troškovi posljedica su brojnih faktora, uključujući i probleme s motorom zbog kojih se jedna letjelica i zapalila pri uzlijetanju prije godinu dana.