Izvještaj znanstvenika londonskog Sveučilišnog koledža tvrdi kako će računala uskoro biti u stanju emulirati, pa čak i poboljšati osobne poduke kakve pružaju ljudski učitelji.
Računala će biti u stanju sakupljati podatke o djeci tijekom dugog vremenskog perioda te ih zatim koristiti za stvaranje aktivnosti za učenje kakve najbolje pašu svakom pojedinom djetetu, što bi trebalo poboljšati njihov napredak.
Mogli bi pružiti učiteljima širi uvid gdje trebaju pomoć, a mogli bi čak biti i alternativa testovima jer će biti u stanju detaljnije procijeniti mogućnosti svakog djeteta.
Izvještaj tvrdi kako bi umjetna inteligencija mogla radikalno promijeniti način na koji mladi ljudi uče, ali razvoj usporava nedostatak financijskih sredstava. Uz to, postoje strahovi kako bi se ta tehnologija mogla koristiti kao 'razredni špijun', te da bi mogla umanjiti ulogu učitelja.
Ali unatoč tome autori istraživanja vjeruju kako bi računala mogla promijeniti obrazovanje nabolje, iako bi od samog početka u razvoju trebali sudjelovati i učitelji.
"Ni najmanje ne sumnjamo kako bi učitelji trebali biti središnje osobe u slijedećoj fazi programa Umjetna inteligencije u obrazovanju (AIEd)", piše u izvještaju.
"To je i očito - učitelji su ti koji će odlučivati kada i kako korititi AIEd alate. Zauzvrat, ti će AIEd alati, kao i uvid na osnovu podataka koji će ti alati osigurati, omogućiti učiteljima odlučivanje kako da što bolje iskoriste sredstva koja su im na raspolaganju."
"Sve veće korišćenje AIEd alata omogućiti će prikupljanje sve veće količine podataka, koji će nam zatim omogućiti praćenje napretka različitih tehnika učenja, nakon čega bi mogli razviti katalog najboljih načina učenja za pojedine sposobnosti i vještine", navodi se u izvještaju.
Sustavi umjetne inteligencije mogli bi pomoći i roditeljima na isti način kao i učiteljima, u tome kako i što da uče djecu od najranije dobi.