Čini se kako nas čekaju neke 'nove' promjene u zračnom prometu. Naime, već 2013. nebom bi trebali letjeti najmoderniji cepelini, a tvrtka Igora Pasternaka iz SAD-a trenutno testira projekt Pelican tijekom kojeg bi se trebala smanjiti potrošnja goriva i helija.
Najveći problema kod korištenja zračnih brodova jest održavanje uzgona, a to se postiže sagorijevanjem malih količina goriva. Projekt Pelican poseban je po tome što ga se kontrolira komprimiranjem plina čime je kontrola uzgona vrlo precizna, piše Portal Inhabitat.com.
Kako bi mogli lebdjeti, zračni brodovi koriste plinove lakše od zraka, najčešće helij, koji su u protuteži s težinom broda i tereta. No, tijekom kretanja broda troši se gorivo, a to znači da letjelica postaje sve lakša i podiže se sve više. Kako bi ostao na potrebnoj visini krstarenja cepelin mora ili ispuštati skupi helij i gorivo u zrak.
Umjesto da se troši dragocjeni helij, Aeros je stvorio sustav kompresije nazvan 'kontrola statične težine' (Control of Static Heaviness). Brodovi su izrađeni od čvrstog kostura koji je obavijen membranom. Unutar membrane nalaze se spremnici helija pod pritiskom čija težina se mijenja promjenom pritiska.
Ukoliko se projekt Pelican pokaže učinkovitim mogao bi u potpunosti umanjiti potrebu za trošenjem goriva kako bi se brod održao u zraku.
Aerosov cepelin Pelican dugačak je 76 metara te ima volumen od 17 tisuća kubičnih metara. Očekuje se kako bi se na tržištu mogli naći već 2013. godine, a vrlo je vjerojatno da će se prvo primijeniti u vojne svrhe jer projekt sponzorira američki Pentagon.
Vezani članak:
arti-201105080085006