Drevni plin krstari Mliječnom stazom

30.6.2000.

Oblaci drevnog plina zaostalog od rođenja Univerzuma plove prema središtu naše galaksije, koje je ujedno i središte diska pojave koju nazivamo Mliječnom stazom. Do toga su zaključka znanstvenici došli mjerenjem količine elementa deuterija u središtu galaksije koji je važan stoga što je nastao u prve tri minute postojanja univerzuma. Deuterij se vremenom uništava, sagorijeva unutar jezgara zvijezda.

Znanstvenici su radijaciju deuterija mjerili 12-metarskim radio teleskopom koji se nalazi u američkoj National Radio Astronomy promatračnici u Kitt Peaku, Arizoni. Oblak deuterija se nalazi na otprilike 30 svjetlosnih godina od središta Mliječne staze i otprilike 25 000 svjetlosnih godina od Zemlje.

Otkriveno je 100 000 puta više deuterija no što su vodeći astronomi pretpostavljali da se nalazi u jezgri Mliječne staze. To otkriće predstavlja važnu činjenicu koja će voditi do novih spoznaja o nastanku i oblikovanju Mliječne staze. Jer najvjerojatniji izvor deuterija su praiskonske nakupine tvari ostale od Velikog praska.