Europska komisija priprema se donijeti ključni antimonopolistički zakon koji bi regulirao tržišta biznis-biznisu (b2b) koje dopušta konkurentnim industrijama da kombiniraju svoju kupovnu moć u svrhu smanjenja troškova. Presuda EU-a mogla bi imati dramatične posljedice za industriju te vrste, i njena predviđanja po kojima će do 2005. ostvariti više od 6 milijardi dolara u online trgovini, izvještava savjetnička tvrtka Jupiter Communications.
Komisija za natjecanje ispituje MyAircraft.com, zajednički pothvat Honeywell International, United Technologies i i2 Technologies, koji se bavi prodajom motora i rezervnih dijelova za avione. Istraga EU-a nalikuje na onu američke Savezne komisije za trgovinu koja je ispitivala online b2b tvrtku Covisint što se bavi razmjenom u automotornoj industriji, a koju su osnovale DaimlerChrysler, General Motors i Ford. Anti-monopolistički dužnosnici na obje strane Atlantika strahuju da b2b websiteovi mogu biti tržišta vrlo ovisna o kartelima koji određuju cijene i pri tome oštećuju i snabdjevače i kupce.
Već sada b2b razmjena obuhvaća 80 posto cjelokupne e-trgovine. Obećavaju da će načiniti posebna tržišta za velike industrije na kojima će se ukloniti posrednici i smanjiti troškovi. Industrije poput naftne, kemijske, papirne, automobilskih dijelova, čelika i hrane, imaju jednu ili više b2b online mreža za razmjenu.
Primjerice, MyAircraft će se susresti s konkurencijom još neimenovanog sitea koji će podržati Boeing, Lockheed Martin, Raytheon, BAE Systems i vjerojatno EADS. Velik dio avionske industrije planira 25 posto svog poslovanja ove godine obaviti preko interneta.
B2b siteovi mogu se iskoristiti za dramatično smanjenje troškova bolnica i sveučilišta koji putem njih mogu neposredno naručiti proizvode od proizvođača. Međutim, kad god se udruže industrijski divovi u kupovini i prodaji dobara i usluga, postoji stvarna opasnost da naizgled neutralne razmjene mutiraju u kartele koji određuju cijene.