Otkako je premijer, prilikom potpisivanja ugovora, francuskim
investitorima u zračnu luku Pleso
poželio sreću na njihovom jeziku, prošlo je točno godinu i 11
dana. Lopate na Plesu trebale su se zahuktati još prije šest
mjeseci, no, ne samo da još nema lopata, nego se članovi Vlade ne
mogu dogovoriti imaju li Francuzi uopće novca za
investiciju.
"To je jedan primjer gdje može zapeti kod privatnog investitora.
U ovom trenutku oni imaju riješen dio financijske konstrukcije,
poznato je da je EIB dao kredit koji financira samo dio
investicije, potrebno je s njihove strane naći i druge
investitore, zaokrzužiti investiciju i pokrenuti projekt",
pojasnio je potpredsjednik Vlade, Branko
Grčić.
Resorni ministar žustro uvjerava u suprotno. U dvije minute tri
puta je ponovio - 'financijska konstrukcija je zatvorena'.
"Francuski koncesionar je zatvorio financijsku konstrukciju za
izgradnju zračne luke s Europskom investicijskom bankom i
konzorcijem privatnih banaka. Do 30. lipnja neće se dogoditi
ništa, gradnja će početi u desetom mjesecu", poručio je ministar
pomorstva, prometa i infrastrukture, Siniša Hajdaš
Dončić.
Kada ministri ne govore istim jezikom jasno je da se ljulja
jedina velika investicija za koju je
Milanovićeva Vlade potpisala ugovor. Ova je
daleko, a sve ostale još su dalje od realizacije.
"To je težak posao. U ovom trenutku imamo 14 prioriteta koji
stoje godinama zbog vrlo, vrlo teških problema", jadao se Branko
Grčić.
Od 14 zakočenih projekata vrijednih 930 mlijuna eura, u četiri
mjeseca odmrznuta su četiri projekta teška nešto više od 150
milijuna eura.
Pred rješenjem su još četiri od 75 milijuna eura. Tako to izgleda
na papiru, a u praksi otvorena je tek jedna tvornica u Slavonskom
Brodu.
"Sad je sve na investitorima da procjenjuje dalje dinamiku. Mi
smo odradili svoj dio posla", dodao je Grčić.
Grčić do kraja godine očekuje potpisivanje
ugovora za Plomin, a
Vlada nije odustala ni od projekta
Ombla. Država je odradila svoj dio
posla, tvrde Milanovićevi ministri, oko još jedne velike
investicije - Pelješkog mosta. No, ni tu se lopate ne očekuju
tako brzo.
"Riješit ćemo taj problem 2014. ili 2018. ili 2017. godine, a
konačno rješenje Europske komisije vidjet ćemo u petom mjesecu",
naglasio je Hajdaš Dončić.
Nekadašnji prvi potpredsjednik obećavao je da će se prvi znaci
gospodarskog oporavka vidjeti već u jesen 2012. godine. Njega
nema više u Vladi, ambicije su se ispuhale, rokovi oduljili.
Sadašnji potpredsjednik uvjerava da su u pripremi brojni
projekti.
"Ti projekti su vrijedni preko dvije milijarde eura, ova ili neka
nova Vlada će imati sve pripremljene i krenut će u jedan
nezaustavljiv ciklus. Ono što je nekad bila autocesta će 2016.
ili 2015. biti ogroman investicijski ciklus. Neki ga nazivaju i
new deal", zaključio je Grčić.
Samo da nam dotada ne pobjegne ulagački vlak.