Zrakoplov Croatia Airlinesa koji je sinoć iz Zagreba sletio na pistu Međunarodnog aerodroma u Sarajevu ima oštećenja, no očevidom je utvrđeno da rupu avionu metak nije mogao napraviti.
RTL-ova reporterka Nikolina Radić o ovom slučaju razgovarala je sa stručnjakom za civilno zrakoplovstvo Alenom Šćuricom.
Šuric je kazao da je let s rupom na trupu opasan.
"Pitanje je kada su rupe nastale ili čak i zašto su te rupe nastale. Ono prvo pitanje kada su nastale, mogle su nastati prije leta za Sarajevo, mogao je ne vidjeti stručnjak koji je provjeravao avion ili netko od osoba da su te rupe nastale. Moglo se desiti da je pri polijetanju avion na pisti pokupio kamen koji je napravio rupe ili prilikom slijetanja u Sarajevu. Tijekom leta to nije moguće. Zadnja opcija je da je netko pucao na avion, no prema tvrdnji vlasti u BiH nije tako nastala jer nema tragova baruta. Recimo da je to točno, moramo tome vjerovati. Rupa u trupu zrakoplova sigurno nije nešto što se smije desiti", kazao je.
Kazao je i da takav avion leti na visini od 6 tisuća metara te da je tlak na toj visini potpuno drugačiji.
"Rupe koje su puno manje mogu uništiti dio trupa, dio trupa može izletjeti, avion ostati bez dijela trupa, a to je opasno i može rezultirati padom aviona", kazao je.
Komentirao je i je li ranije bilo zabilježenih ovakvih nesreća.
"U svijetu je nesreća bilo svakakvih. Sletio je avion jedne kompanije iz Havaja bez cijelog gornjeg dijela aviona koji je ispao, a putnici su u kabrio avionu uspjeli sletjeti i malo je ljudi poginulo. Bilo je rupa, otplata koje su pale pa su se avioni spustili. Da je ovo ozbiljan incident - je, da treba Croatia Airlines istražiti što se desilo, zašto se desilo da je s tom rupom avion desilo i onda kazniti ljude koji su napraviti propust. Ako se desilo tijekom slijetanja ili polijetanja onda vidjeti način da se takve stvari spriječe i da se ne dešavaju u budućnosti", kazao je Šćuric.