Čišćenju klime većina se građana okreće tek kada ih na to natjera sila. Zbog toga serviseri samo u jednom danu znaju imati i po 20 intervencija, a takvo će im biti cijelo ljeto. Da svaki vlasnik češće očisti svoje filtere, majstore bi morao vidjeti samo jednom u dvije godine.
"Filtere treba čistiti svaka dva tri tjedna i normalno da 99, 9% ljudi to ne radi i svi zovu kad zapeče, tipa - e sad curi, e sad smrdi, e sad ovo, e sad ono. Eh, to sad onda dovodi do malog kaosa", objašnjava Denis Tesar, monter klima uređaja.
Kontrola i popravak na vrijeme jedini su način
S tim kaosom dolazi viša posla za majstore, ali i veći trošak za vlasnike. Serviseri poručuju građanima i da paze na vlastito zdravlje.
"Svi mi često pretjerujemo s klimom. Tebi vruće, stavit ćeš ju na
21, a vani je 37.
Najbolje ih je održavati na nekoj temperaturi na nekih 7
stupnjeva u odnosu na vanjsku. To je najzdravije za
temperaturne šokove da se ljudi ne bi rušili u nesvijest i takve
stvari", kaže Tesar.
A kako ne bi pali u nesvijest od vrućine, mnogi vozači zaputili
su se do autoservisa kako bi napunili svoje klime. Ako dođe do
kvara kodenzatora, trošak postaje pravi udarac za
džep.
"Da bi klima dobro radila mora biti čist i mora biti
ispravan. U velikim kolonama, pogotovo na more, doći će do
drobljenja kompresora i ostavljanja cijelog vozila u defektu",
kaže Petar Hrastinski, serviser autoklima.
Na servise ovog tipa u pravilu bi se trebalo ići jednom u dvije godine, no i to ovisi o starosti i kilometraži vozila.
"Mi bi preporučili za nova vozila do 80-100 tisuća, tu nema nekih velikih kontrola nego jedanput godišnje i to prije sezone. Za starija vozila bi trebalo, pogotovo kad dobiju kontrast koji služi za kontrolu, doći na proljeće i na jesen da vide radi li sve", kaže Hrastinski.
Kontrola i popravak na vrijeme jedini su način da se izbjegne veći trošak i kvar klime u vrućim ljetnim danima.