Tri i pol godine je kraj Sinišine slike upaljena svijeća. Poginuo je 2012. u prometnoj nesreći u Novom Zagrebu, kada je na njega naletio pijani vozač prošavši kroz crveno. Njegovi roditelji pravnu zadovoljštinu nikad nisu dobili.
"Ostao sam bez sina, no to nije sve. Doživio sam i najveću, poniženje. Mi smo poniženi od institucija, od pravosuđa, državnog odvjetništva", kaže otac poginulog Siniše, Miljenko Smiljanić.
Ubojica je odslužio 11 mjeseci u zatvoru. Bez vozačke nikad nije ostao, iako je u dosjeu skupio 35 prometnih prekršaja.
"Prekršaj je bio od mjesec dana prije, koji se vukao po sudu. Da je taj predmet bio riješen dva mjeseca prije, da je Mačešiću bila oduzeta vozačka dozvola, moj bi sin danas bio živ", kaže Miljenko.
Broj poginulih u zadnje dvije godine u porastu je. 2014. je poginulo 308 osoba, dok je lani život izgubilo 348. Prije šest godina stanje je bilo još i gore - 426 mrtvih.
U posljednje tri godine niti jedan vozač nije zatvoren zbog objesne vožnje. A to je vožnja s više od 1,5 promila, vožnja u zabranjenom smjeru, brzina veća od 50 kmh u naselju i opasnost za život ili tijelo ljudi.
Kazna je do tri godine zatvora.
Takva vožnja Zagrebu je prošli tjedan odnijela dva života na Kvatriću. Vozač je u istražnom pritvoru i čeka suđenje.
Samo pet dana kasnije, pijani vozač pokosio je stupiće u Ilici i gotovo ubio pješake. Kući je odšetao bez vozačke i bez 18 tisuća kuna. Stručnjak za prometnu sigurnost tvrdi - zakon se ne provodi!
"Pravosuđe je rak rana našeg prometa i to upravo pokazuje takvu ocjenu. Sama činjenica da nitko nije završio u zatvoru zbog objesne vožnje, pokazuje da nešto treba mijenjati", kaže Željko Marušić, stručnjak za prometnu sigurnost.
Miljenko je zato izgubio povjerenje u sve i pravdu za svog sina traži na Europskom sudu za ljudska prava u Strasbourgu.
"U ovoj državi, ako imaš novce i ako si društveno jak, onda si i podučen i ne možeš izgubiti vozačku", kaže Miljenko.
Hrvatska je na dnu cestovne sigurnosti u Europi. Gori su jedino Rumunji i Bugari. Ubojice za volanom ostaju na slobodi, dok pješaci koji prelaze na crveno završavaju tako da ih policija nasilno obori na pod.