U jeku panike zbog širenja koronavirusa prošli vikend je u brojnim trgovačkim centrima i na prodajnim štandovima na tržnicama u Zagrebu prvo nestala piletina s obzirom da je jedna od najisplativijih namirnica.
Međutim, naši najveći proizvođači pilećeg mesa poput Koke i Vindije kažu da pilećeg mesa “imaju dovoljno za tržnice i trgovačke centre”, osobito u ovo doba godine kada su ciklusi uzgoja bilježe rekordne brojke. Na prodajnim mjestima na zagrebačkim tržnicama sinjskog Purexa, najznačajnijeg proizvođača hrvatske puretine, također ne nedostaja purećeg mesa i prerađevina, piše Jutarnji list.
Branko Bobetić, direktor Croatiastočara, rekao je da je potražnja za piletinom izrazito pojačana zbog pristupačne cijene onima slabije kupovne moći koji su kupovali veće količine piletine za svoje zalihe. "Nema bojazni da ćemo ostati bez domaće piletine jer smo inače u proizvodnji samodostatni za 90 posto našeg tržišta. Jučer sam bio u kontaktu s proizvođačima, farme su pune, ciklus uzgoja pilića kod nas je uređen od reprodukcije do konačnih proizvoda tako da se ne moramo brinuti za konačne proizvode i u ovakvim ekstremnim uvjetima."
Tržnice se ne zatvaraju
Direktor Tržnica Zagreb Stanko Gačić rekao je za Jutarnji list da iako su pojedini trgovački centri ostali opustošeni, Zagrebačke tržnice do daljnjeg neće biti zatvarane. "To će, ako do nje dođe, biti zadnja mjera jer hrana građanima mora biti dostupna i logično je da se prodaja odvija na otvorenom prostoru gdje je manja mogućnost širenja virusa nego u zatvorenim prostorima poput velikih trgovačkih centara."
Za glasine prošlog vikenda da će se tržnice zatvoriti kaže da je čuo, ali da ta mjera nije potrebna zasad. Priznaje da je bilo manjih poteškoća u prvom valu kupovanja velikih količina mesa, nestašica na pojedinim lokacijama, ali ga komitenti uvjeravaju da hrane imaju dovoljno i da će biti dostupna. Unatoč velikoj potražnji na tržnicama, ni cijene nisu rasle.
Tek prijete veliki problemi
Proizvođače mesa zabrinjava otkazivanje narudžbi za njihovo meso u Italiju, ali i meso ostalih proizvođača iz EU.
"Veliki problemi tek nam prijete, budući da će nakon zatvaranja talijanskog tržišta druge zemlje članice EU, poput Poljske, Nizozemske i Njemačke također biti onemogućene te će svoje proizvode pokušati plasirati na naše hrvatsko tržište, što će dodatno ugroziti hrvatskog proizvođača budući da će to itekako utjecati na cijenu a mi ćemo i dalje biti nekonkurentni i ostati bez plasmana proizvoda na domaćem tržištu.
Trenutno smo i sami svjedoci kako su restorani po RH prazni, turizam je isto tako upitan, a hrvatski proizvođači tovne junadi opet će se naći u ogromnim gubicima, ostavljajući junad u svojim farmskim objektima, jer je neće imati kome prodati, i samo će gomilati troškove i gubitke", kaže za Jutarnji list Darko Celovec, direktor Udruge Baby Beef.
Situaciju s koronavirusom iz minute u minutu u Hrvatskoj i svijetu možete pratiti OVDJE.