Temperature u debelim minusima, led i snijeh stvaraju probleme mnogima koji svoje automobile nisu pripremili za zimske uvjete na cestama, a dodatni problem stvara i sol kojom su posipane ceste kako bi se spriječilo zaleđivanje.
Budući da sol privlači, upija i zadržava vagu, lako dolazi do korozije - naročito na podvozju, kočnicama te osovini. Kako zaštititi automobil od štetnog učinka soli te pripremiti vozilo za zimske uvjete na cestama savjetovao je tehnički savjetnik Hrvatskog autokluba, Marin Morava.
Održavajte svoj automobil
'Sol ima korozivno djelovanje na vozilo, naročito na podvozje, kočnice i osovinu. Pranje vozila, pogotovo podno, može usporiti proces korozije vozila. Bitno je nakon svakog pranja zimi provesti radnje koje će spriječiti blokiranje vrata vozila. Potrebno je i podmazati bravice te garažirati vozilo i osušiti ga nakon pranja', rekao je Morava za dnevnik.hr te dodao kako većina praonica vozilo može oprati voskom.
Neka vozila imaju jaku zaštitu od korozije, no to često nije slučaj kod dostavnih voila gdje je ptorebno napraviti dodatnu procjenu koliko često prati voilo te kako ga zaštititi.
'Idealno je prije zime obaviti servis na vozilu. Najvažnije je provjeriti gume, akumulatore, zamijeniti ulje, provjeriti rashladnu tekućinu i tekućinu za pranje vjetobranskih stakala. Ljetnu tekućinu trebalo bi isprazniti do kraja i ne miješati je sa zimskom jer u suprotnom često dolazi do zaleđivanja i onda je smanjena vidljivost. Potrebno je osigurati i i dodatnu opremu za rasvjetu vozila. Prije no što se upustite u bilo kakvo dolijevanje tekućina, obavezno konzultirajte korisnički priručnik automobila. Često vozači uliju tekućinu za pranje stakla u rashladni sistem ili obrnuto, pri čemu se oštećuje motor. Posebnu pozornost treba obratiti na upute za spajanje akumulatora. Svako vozilo ima drugačije priključne točke koje treba poštivati. Često vozači naprave loše spojeve za spajanje s drugog vozila i zimi ne mogu startati automobil', naglasio je Morava.
Mnogi zimi imaju problem s akumulatorom
Istaknuo je i kako tijekom zima HAK ima povećan broj intervencija zbog problema s akumulatorima.
'U ovom razdoblju, vozači nas najčešće zovu zbog akumulatora. Sama procjena prethodno se može napraviti u servisu, ali ako se automobil ne pali desetak dana, moguće je da ga nećete moći pokrenuti, čak ni uz dobar akumulator', rekao je te istaknuo kako vozači u južnim dijelovima Hrvatske često precijene vremenske uvjete, a tada dolazi do mnogih problema.
'Zimsku opremu svakako treba primijeniti i u tim regijama. Prilagodite vožnju stanju na cestama i ako idete na duži put, osigurajte da je spremnik goriva pun', zaključio je Morava.