Više su u zraku nego na tlu. Davor pilotira već 18 godina, a od toga 13 za Croatia Airlines.
"Vrlo odgovorno zanimanje. Samim time smo u principu odgovorni za sve. Od putnika, zrakoplova, kontrole letenja, znači kompletno za cijelu operaciju", kaže Davor Mišić, šef pilota flote Dash CA.
Najpoznatiji proizvođač aviona Boeing objavio je istraživanje prema kojem će kroz 20 godina biti potrebe za 627 tisuća pilota i to zbog porasta zračnog prometa. Ovo zanimanje već je sad deficitarno.
"Norvegian otkazuje letove. Transavi otkazuje letove. Prošle godine Swiss austrian nisu imali dovoljno pilota da u top sezoni odrade svoje letove", kaže Alen Šćurić, stručnjak za zrakoplovstvo.
Prije nego škola započne, svaki potencijalni pilot prolazi zdravstvenu provjeru. Mora biti u savršenom psihofizičkom stanju.
"Da biste uopće u Hrvatskoj postali pilot potrebno je na fakultetu prometnih znanosti upisati smjer aeronautike, pilotski smjer. Samo to školovanje, kreće se inicijalno sa teorijom, nakon toga krećemo na praktični dio", objašnjava Mišić.
Fakultet traje pet godina, a pilot nakon toga uči cijeli život.
Za svaki tip zrakoplova posebno se obučava.
Boeing procjenjuje da će Amerika trebati 117 000 novih pilota, a
Europa 106 000.
Posla će, dakle, biti, a ni plaća nije loša. Domaći piloti mogu zaraditi preko 40 000 kuna mjesečno, a vani je ta cifra puno veća.
"Moj dobri prijatelj je kapetan na Boeingu 777, njegova primanja su vam oko 250 tisuća dolara godišnje. Ali nisu samo primanja. Jedan drugi moj prijatelj je kopilot na 380-ici na Emiratesu i on uz plaću ima još besplatno korištenje vile od 300 kvadrata i bazenom", ističe Šćurić.
Usto, aviokompanije će raspisivati natječaje za kabinsko osoblje, ali i tehničare za održavanje zrakoplova.