I Zagreb je dio te "ekopriče", a kakva je gužva bila na okolnim prometnicama, tko se u Zagrebu vozio na 4, a tko na 2 kotača, ispričao je Tin Kovačić.
U ulice u centru Zagreba, na četiri kotača danas se nije moglo, pa su na okolnim prometnicama - gužve i poneki nervozni vozač.
No većina vozača danas ipak ima strpljenja jer znaju da je danas Europski dan bez automobila. U ulicama u centru Zagreba automobili ne voze, i možete hodati na sred ulice. To se naravno sviđa najviše pješacima i biciklistima. Pa Zagrepčanin Boris uživa u vožnji na tri kotača
"Sviđa mi se mir i tišina u centru Zagreba i to svih 365 dana. Recimo, ovdje bi trebale bit staze za tramvaj pa za bicikl pa tek onda za automobile", kaže Boris.
Ovogodišnja tema je "Ekološka, zajednička i inteligentna mobilnost", a ta krilatica upravo najviše opisue električne automobile. No kod nas, još uvijek dominiraju vozila na naftu. I to uglavnom rabljena.
Kada govorimo o autima na benzin, Hrvati puno više kupuju polovne nego nove automobile. No je li došlo vrijeme za to i kada govorimo o električnim automobilima?
Brojke govore da je. Ali ne jure brzinom Tesle već - mišjim koracima. 2015. i 2016. kupljeno je više novih električnih automobila nego rabljenih, a tek je prošle godine kupljeno nešto više rabljenih u odnosu na nove. Jer rabljeni električni automobil imaju jednu manu. Poput mobitela - baterija ima rok trajanja.
"Cijene električnih automobila su dosta visoke i rabljenih, što je i normalno jer su i kao novi koštali puno. Međutim ubrzani razvoj tehnologije, pogotovo baterija če učiniti to da će im morati pasti cijena", objašnjava Kristijan Tičak, glavni urednik "Auto, motor i sport".
No danas se ne voze ni električni ni automobili na gorivo. I to bi pravilo, barem na ovaj dan, trebalo važiti za sve. Ali čini se ne i za članove vlade koji su na današnju sjednicu, uredno sjeli u svoje nove automobile i dovezli se u centar grada.