dan bez automobila / Zagreb dio ekopriče: kakva je gužva bila na prometnicama, tko se po gradu vozio na četiri, a tko na dva kotača

Obilježava se Europski dan bez automobila. Vrhunac je to Europskog tjedna mobilnosti tijekom kojeg gradovi sudionici rezerviraju jednu ili više zona isključivo za pješake, bicikliste i javni prijevoz

22.9.2017.
18:55
VOYO logo

I Zagreb je dio te "ekopriče", a kakva je gužva bila na okolnim prometnicama, tko se u Zagrebu vozio na 4, a tko na 2 kotača, ispričao je Tin Kovačić.

U ulice u centru Zagreba, na četiri kotača danas se nije moglo, pa su na okolnim prometnicama - gužve i poneki nervozni vozač. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No većina vozača danas ipak ima strpljenja jer znaju da je danas Europski dan bez automobila. U ulicama u centru Zagreba automobili ne voze, i možete hodati na sred ulice. To se naravno sviđa najviše pješacima i biciklistima. Pa Zagrepčanin Boris uživa u vožnji na tri kotača

"Sviđa mi se mir i tišina u centru Zagreba i to svih 365 dana. Recimo, ovdje bi trebale bit staze za tramvaj pa za bicikl pa tek onda za automobile", kaže Boris. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovogodišnja tema je "Ekološka, zajednička i inteligentna mobilnost", a ta krilatica upravo najviše opisue električne automobile. No kod nas, još uvijek dominiraju vozila na naftu. I to uglavnom rabljena.

Kada govorimo o autima na benzin, Hrvati puno više kupuju polovne nego nove automobile. No je li došlo vrijeme za to i kada govorimo o električnim automobilima? 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Brojke govore da je. Ali ne jure brzinom Tesle već - mišjim koracima. 2015. i 2016. kupljeno je više novih električnih automobila nego rabljenih, a tek je prošle godine kupljeno nešto više rabljenih u odnosu na nove.  Jer rabljeni električni automobil imaju jednu manu. Poput mobitela - baterija ima rok trajanja.

"Cijene električnih automobila su dosta visoke i rabljenih, što je i normalno jer su i kao novi koštali puno. Međutim ubrzani razvoj tehnologije, pogotovo baterija če učiniti to da će im morati pasti cijena", objašnjava Kristijan Tičak, glavni urednik "Auto, motor i sport".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No danas se ne voze ni električni ni automobili na gorivo. I to bi pravilo, barem na ovaj dan, trebalo važiti za sve. Ali čini se ne i za članove vlade koji su na današnju sjednicu, uredno sjeli u svoje nove  automobile i dovezli se u centar grada. 

FNC 18
Gledaj užvio 13.srpnja
VOYO logo