ZAŠTITA POTROŠAČA / WhatsApp pristao u potpunosti poštovati pravila EU-a. Rade na informiranju i transparentnosti

Image
Foto: Matija Habljak/PIXSELL

U lipnju 2022. mreža CPC poslala je drugi dopis WhatsAppu u kojem je ponovila zahtjev da se potrošače jasno obavijesti o poslovnom modelu usluge, a posebno ostvaruje li WhatsApp prihode od komercijalnih politika koje se odnose na osobne podatke korisnika

6.3.2023.
15:52
Matija Habljak/PIXSELL
VOYO logo

Nakon dijaloga s tijelima EU-a za zaštitu potrošača i Europskom komisijom (mreža CPC), WhatsApp se obvezao da će biti transparentniji pri izmjeni uvjeta pružanja usluge, priopćili su iz Europske komisije.

Nadalje, poduzeće će korisnicima olakšati odbijanje ažuriranja ako se s njima ne slažu te će jasno objasniti kada takvo odbijanje dovodi do toga da se korisnik više ne može koristiti uslugama usluge WhatsApp, stoji u priopćenju. Osim toga, WhatsApp je potvrdio da se osobni podaci korisnika ne dijele s trećim stranama ili drugim poduzećima korporacije Meta, uključujući Facebook, u svrhe oglašavanja. Dijalog su koordinirali Švedska agencija za zaštitu potrošača i Irsko povjerenstvo za tržišno natjecanje i zaštitu potrošača, uz pomoć Komisije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Cyber kriminal /

Nova računalna prevara: Policija otkriva koju aplikaciju za društvene mreže kriminalci najčešće koriste

Image
Cyber kriminal /

Nova računalna prevara: Policija otkriva koju aplikaciju za društvene mreže kriminalci najčešće koriste

"Mreža CPC poslala je dopis poduzeću WhatsApp u siječnju 2022. nakon upozorenja Europske organizacije za zaštitu potrošača (BEUC) i osam njezinih udruženja članova o navodnim nepoštenim praksama u kontekstu ažuriranja uvjeta usluge WhatsApp i politike zaštite privatnosti. U lipnju 2022. mreža CPC poslala je drugi dopis WhatsAppu u kojem je ponovila zahtjev da se potrošače jasno obavijesti o poslovnom modelu usluge, a posebno ostvaruje li WhatsApp prihode od komercijalnih politika koje se odnose na osobne podatke korisnika. Nakon rasprave mreže CPC, Komisije i poduzeća WhatsApp, WhatsApp je potvrdio da ne dijeli osobne podatke korisnika u svrhe oglašavanja", navodi se u priopćenju Europske komisije

Mreža za suradnju u zaštiti potrošača (CPC) aktivno će pratiti kako WhatsApp provodi te obveze pri svakom budućem ažuriranju svojih politika i, prema potrebi, osigurati usklađenost, uključujući mogućnost izricanja novčanih kazni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nadalje, nedavna studija Komisije i posljednji pregled mreže CPC o „tamnim obrascima” pokazali su da se mnoga poduzeća koriste „tamnim obrascima”, zbog čega je primjerice teže otkazati pretplatu na uslugu nego se na nju pretplatiti. Mreža CPC, uz potporu Komisije, nastavit će jačati svoje napore kako bi se spriječile takve nezakonite prakse.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Hell's kitchen
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo