Ovih su dana vulkanizeri oni koji se traže jer su svi vozači pohrlili promijeniti ljetne u zimske gume, piše KAportal. U HAK-u podsjećaju da je od 15. studenog obvezna zimska oprema na zimskim dionicama javnih cesta u Republici Hrvatskoj.
Pod zimskom opremom za vozila najveće dopuštene mase do 3,5 tona podrazumijevaju se zimske gume (MS) na svim kotačima ili ljetne gume s najmanjom dubinom profila od 4 mm i lancima za snijeg. Lanci moraju biti pripravni za postavljanje na pogonske kotače ili na jednu pogonsku osovinu kod vozila s pogonom na sva 4 kotača.
Prvi ovosezonski snijeg je već pao na više lokacija u zemlji, a posebno u gorskim krajevima. HAK-ovci upozoravaju vozače da je vožnja s ljetnim gumama u zimskim uvjetima svojevrsni rulet na kotačima.
"Gume su jedan od najvažnijih dijelova vozila, a kako posreduju između automobila i ceste presudne su za sigurnost. Dobro je da u svakom razdoblju godine vozilo ima odgovarajuće gume. Jer, već pri temperaturi zraka nižoj od 7 stupnjeva Celzijusa ljetne gume gube elastičnost, kao i svojstva prianjanja na podlogu, koja imaju u uvjetima za koja su predviđena. Najbolje je, stoga,već od studenoga, na automobil staviti sve četiri zimske gume, istog proizvođača, marke i modela te dimenzija koje propisuje proizvođač automobila", kažu u HAK-u.
Ljetna guma po snijegu gotovo da nema nikakve šanse, Najbitnije, njome se produljuje zaustavni put, što može biti opasno. Kod temperature od minus 10 Celzijevih stupnjeva, automobil s ljetnim gumama, pri brzini od 60 kilometara na sat zaustavit će se nakon 55 metara, dok će se automobil koji na kotačima ima zimske gume zaustaviti nakon 44 metra. Na nižim temperaturama put kočenja još je duži. Ako automobil ima ljetne gume, zaustavit će se nakon 62 metra, a sa zimskim gumama najdalje do 50 metara.
Članak u cijelosti pročitajte OVDJE!