Potrošači izigrani /

Veliki proizvođač dječje hrane odrješito potvrđuje: 'Razlike u recepturi za kašice postoje'

Image
Foto: Ilustracija/Thinkstock.com

'Argument s navikama potrošača je u ovom slučaju bespredmetan jer sigurno se male bebe nisu izjasnile da hoće baš takvu kašicu', odgovara Biljana Borzan na opravdanja iz 'Hippa'

4.9.2017.
8:28
Ilustracija/Thinkstock.com
VOYO logo

Analiza kvalitete naizgled istih proizvoda, čiji su rezultati objavljeni prošli petak, utvrdila je razlike u kvalitetu kod većine od ukupno 28 testiranih proizvoda koji su se prodavali na hrvatskom u odnosu na one na njemačkom tržištu. Istraživanje je to koje je potaknula europarlamentarka Biljana Borzan, kao i Hrvatska agencija za hranu, donosi Slobodna Dalmacija.

Pročitajte više: 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

>> Što ide Hrvatima, a što Nijemcima: Borzan i HAH objavili rezultate istraživanja kvalitete proizvoda

>> Borzan: 'Očekujem od naše Vlade da se vrlo oštro bori da se zakoni mijenjaju'

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Borzan je upozorila na mogućnost da multinacionalne korporacije u svojim tvornicama imaju dvije proizvodne trake. Jednu gdje se koriste kvalitetni sastojci za zapadna tržišta, a drugu sa znatno lošijim sirovinama za istočna tržišta.

Istraživanje je potvrdilo da razliku postoje i u dječnoj hrani, što je pokazala analiza "Hippove" kašice "bio riža i mrkva s puretinom".

Iako se taj proizvod na hrvatskom i njemačkom tržištu prodaje pod istom brojčanom šifrom, analizom su utvrđene razlike u boji, okusu i aromi. Udio povrća (mrkve i krumpira) u kašici za njemačko tržište iznosio je 38 posto, dok je za hrvatska bio čak 14 posto niži. Uz to, u "hrvatskom" proizvodu nije bilo krumpira.

Umjesto toga, našim bebama proizvođač servira više riže (21 naprema 15 posto). Štedi se i na repičinom ulju, koje je vrijedan izvor omega-3 masnih kiselina za djecu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz "Hippa", velikog svjetskog proizvođača dječje hrane, odrješito potvrđuju razlike u proizvodu.

"U Hrvatskoj na policama možete naći artikl HR 6530, koji ima drukčiju recepturu od testiranog 6530 koji se prodaje u Njemačkoj. Artikl HR 6530, primjerice, nema uopće krumpir kao sastojak, nego rižu, što se lako može pročitati na deklaraciji na samom proizvodu. Naravno da su zbog sastava proizvoda okus, boja i aroma drukčiji jer se radi o drukčijem proizvodu. Znači li da je proizvod koji sadrži rižu manje kvalitetan od proizvoda s krumpirom? Naravno da ne, nego se radi o razlici u recepturi, a koja ovisi o zemlji u kojoj se proizvod konzumira, navikama potrošača i slično", izjavljuju iz te kompanije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Europarlamentarka Biljana Borzan ističe da proizvođači pomno paze u koju zemlju što plasiraju. "Argument s navikama potrošača je u ovom slučaju bespredmetan jer sigurno se male bebe nisu izjasnile da hoće baš takvu kašicu koja, osim razlike u povrću, ima i manje repičina ulja koje je izvor omega-3 masnih kiselina značajnih za razvoj i zdravlje djece", kazala je Borzan za Slobodnu Dalmaciju.

Zanimljivo, Borzan otkriva kako su joj se tijekom procesa istraživanja proizvoda javljali proizvođači.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo