Potvrdio je to za Večernji listŽeljko Stipić, član Povjerenstva za izmjene zakona i predsjednik Sindikata Preporod.
Vrijedilo bi od iduće školske godine
Zaključivanje ocjena na polugodištu naprečac je ukinuto prije četiri godine, a sada se - kaže Stipić - na brzinu i bez evaluacije želi vratiti. Javna rasprava o ovoj, ali i drugim predloženim izmjenama i novinama u spomenutom Zakonu bit će otvorena za desetak dana. Ako bude prihvaćeno, zaključivanje ocjena na polugodištu primjenjivalo bi se tek od sljedeće školske godine.
"Jedva čekamo. Nije to dodatni posao za učitelje, posebno ne sada kad imamo e-imenik. Sa zaključnom ocjenom dijete i roditelj imaju povratnu informaciju i učenika usmjerava koje predmete treba više učiti. Bez toga dijete se opusti i do svibnja nema osjećaj za ocjenu, a kad mu nastavnik kaže da će mu zaključiti manju nego što je očekivao, onda nastaje panika i pokušaj popravljanja ocjene. Ali tada je za to uglavnom kasno", kazala je za večernji Višnja Reljić, ravnateljica Osnovne škole Ivana Gundulića u Zagrebu.
Važno je za učenike da se ne 'opuste'
Sličnog je mišljenja i Ljiljana Klinger, ravnateljica zagrebačke Osnovne škole Matije Gupca.
"Zaključivanje ocjena dio je naše obrazovne tradicije i preko nje roditelji prate postignuće svog djeteta. Uz brojčanu ocjenu iznimno je važan i opis", kaže.
S njima se slaže i psihologinja Mirjana Nazor koja smatra da je bez zaključivanja ocjena na polugodištu dio učenika postaje ležeran misleći da do kraja godine ima vremena popraviti propušteno.
"To je samo prelijevanje iz šupljeg u prazno. Čas se ukidaju, čas vraćaju i sve se rješava preko koljena. To je klasičan primjer kako se ozbiljnim temama pristupa na neozbiljan način. A žrtve su uvijek učenici i učitelji, svatko na svoj način", zaključuje sindikalist Stipić.