Zavod za javno zdravstvo tvrdi da još nema točne podatke, no dodaju da je cilj takvih fotografija i upozorenje 'koliko je god moguće odvratiti od pušenja, a pogotovo mlade ljude koji su najugroženija populacija'.
Posljedice ovakvih upozorenja ne osjećaju se u duhanskoj industriji, ali osjećaju se u novčanicima jer nas je prilagodba toj direktivi Europske unije stajala oko 30 milijuna eura. U međuvremenu je došlo i do procvata biznisa izrade zamjenskih kutija koje bi prekrile užasne fotografije na kutijama cigareta.
'U ovih posljednjih 100 dana se ništa drastično nije promijenilo u volumenu prodaje proizvoda kao takvih, što je pokazalo zapravo, kao i na drugim tržištima, da nije došlo do smanjenja konzumacije duhanskih proizvoda', rekao je za HRT direktor regulatornih poslova u TDR-u Josip Lozančić.
Osim fotografija koje služe kao upozorenje pušačima, na kutijama cigareta nalazi se i besplatni broj telefona za pomoć HZZO-a. Glasnogovornik HZZO-a Nenad Korkut kaže da su linije na samom početku bile užarene.
'Najveći interes smo imali u početku - u ožujku oko 300 poziva, ali svaki mjesec je tu negdje oko 150-200 poziva', rekao je Korkut za HRT.