Tursko francuski konzorcij u dubrovačkoj luci trebao je biti usidren na 40 godina, no sad je već izgledno kako će iz nje isploviti i prije nego što je u nju uplovio.
Jer Upravno vijeće dubrovačke luke u ministarstvu prometa jednoglasno je potvrdilo svoju odluku iz veljače.
"Konstatirano je kako ne postoje pravne osnove da bismo 9. listopada potpisali ugovor o koncesiji za gruški terminal s potencijalnim koncesionarom", Blaž Pezo, ravnatelj Lučke uprave Dubrovnik.
Po svemu sudeći - nesuđeni koncesionar zato je još ovog ljeta prijetio arbitražom, istaknuvši kako bi šteta za državu mogla biti gotovo milijardu kuna.
"Ne postoji niti teoretska mogućnost da Hrvatska u arbitraži plati 920 milijuna kuna izgubljene dobiti koncesionaru, jer je svim dosadašnjim aktima bilo kakva odgovornost u slučaju krivog postupanja Lučke uprave ograničena na 8 milijuna kuna", Marko Potrebica (HDZ) član Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik.
Sigurni su, neće ni tih osam milijuna iz Gruža jer za raskidanje ugovora kažu - kriv je isključivo koncesionar. Lučka uprava tako će vjerojatno tražiti novoga.
"Koja će sigurno u nekom nadolazećem periodu morati ili raspisati ugovor o koncesiji za izgradnju lučkog terminala ili s druge strane sama radit, dakle grad Dubrovnik je tu iznimno zainteresiran, želimo biti dio procesa", Mato Franković, dubrovački gradonačelnik.
Terminal građen vlastitim novcem, u luci koja građenoj vlastitim novcem, želja je svih Dubrovčana, a posebice onih koji rade na području luke. Predavanje jednog od najvrijednjih resursa investitoru kojeg od početka prate manjkavosti, smatraju bilo bi ravno katastrofi.
"Pazite, čim se vama u jednoj od deset najposjećenijih i najboljih luka na Mediteranu, na jedan međunarodni natječaj javi samo jedna firma, onda znate da to ne valja i da tu nešto smrdi", smatra trgovac Ante Tolj.
"Pa mislim da bi grad puno manje zaradio, a da bi država isto manje zaradila i ogromna bi bila njihova zarada uz minimalan ulog, apsolutno minimalan ulog. Apsolutno sam za grad Dubrovnik i lučku upravu jer mislim ipak smo mi to sve stvarali", dodaje njegov kolega Antonio Tufekčić.
Sigurnih 300 milijuna eura profita u 40 godina zaradio bi nesuđeni investitor, a plaćao bi minornu koncesiju. Uz to, navodno namještanje natječaja, laganje o visini investicije i još mnogo mutne vode, ni grad ni građani ne žele progutati. Zato složno poručuju- neće proći.