UPITAN OPSTANAK RATNOG ZRAKOPLOVSTVA: /

Avionske karte mogle bi drastično poskupiti

Image
Foto: Pixsell, Duško Marušić

Ove godine trebalo JE odlučiti hoće li Hrvatska i nakon 2020.

5.7.2016.
8:02
Pixsell, Duško Marušić
VOYO logo

Kako piše Novi list, nakon kontroverznog remonta MiG-ova 21 u Ukrajini, odlučeno je 2016. godine i službeno, nakon stručne i javne rasprave, uz politički konsenzus, odlučiti što i kako s borbenim lovcima.

Image
NET.HR DOZNAJE: /

Prepravljani su dokumenti tvrtke koja servisira hrvatske MIG-ove!

Image
NET.HR DOZNAJE: /

Prepravljani su dokumenti tvrtke koja servisira hrvatske MIG-ove!

U takvoj situaciji, sve da se i organizira izvršna vlast u pristojnom vremenu, teško je očekivati da se novoformirana Vlada odmah prihvati tako "škakljivog" pitanja. A javna rasprava trajala bi mjesecima, ako bi se provelo ozbiljna. U najboljem slučaju, bilo kakva odluka mogla bi se donijeti tek u drugoj polovici 2017. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

NATO-ov uvjet

Iako MiG-ovi 21 formalno mogu izdržati do 2024. godine, to treba uzeti s rezervom. Važno je napomenuti da je uobičajeno za prihvat novog aviona imati tri do pet godina adaptacije pa tako čak i da 21-ce izdrže do 2024. godine, nove bi zrakoplove trebalo nabaviti između 2019. i 2021. A Hrvatska mora imati nebo pokriveno zračnim nadzorom.

S jedne strane to je uvjet članstva u NATO-u te se od nas očekuje da to i poštujemo. No možda još važnije, sve regulacije civilnog zračnog prometa uzimaju u obzir je li nebo zaštićeno ili nije. Pesimistično gledano, trenutačni problemi s ratnim zrakoplovstvom mogu u budućnosti poskupiti avionske karte, zbog skupljeg osiguranja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zadar neće biti Zara

Nadzor neba koji bi eventualno provodile strane države je problem sam po sebi. Gledano u susjedstvo, samo je Italija spremna tako nešto napraviti, Mađarska jednostavno ima premalo lovaca da to naprave.

Službenih kontakata s Italijom nije bilo, ali i oni neslužbeni su pokazali da takvo što ne bi bilo jeftino. Italija navodno ne bi naplaćivala nadzor neba, ali bi u Hrvatsku, najvjerojatnije Zadar, izmjestila šest Eurofightera koji bi služili za to, a Hrvatska bi plaćala održavanje i troškove.

Tu problem nije samo činjenica da održavanje takvih aviona uopće nije jeftino i u konačnici bi koštalo solidan sedmoznamenkasti iznos u kunama na godišnjoj razini, već je problematična i politička konotacija. Zadar je ipak dijelu talijanske desnice i dan-danas grad koji je »donedavno« bio njihov, a ni Dalmacija kao regija zasigurno ne bi s oduševljenjem (ponovo) gledala talijanske postrojbe u vojnim bazama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo