PAD ČITANOSTI / U tri godine prodaja novina pala za 25 posto: doznajte što se čita najviše

Kad smo u Direktu prije 2 mjeseca objavili priču o tome da je tiraža novina u Hrvatskoj sve manja i manja . Sada je brojke objavila i Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja koja kaže: sve je u padu kad su novine u pitanju

14.11.2017.
22:41
VOYO logo

'Sutkinja primila mito za oslobađanje Horvatinčića'. 'Srce ministrice Obuljen osvojio srpski ministar kulture'. 'Milanović, Bandić, Vujčić i Dalić prešmrkani kokainom'. Hrabre naslovnice i još hrabriji, često i neprovjereni članci koje nitko drugi ne bi napisao.

Pored njih i članci na rubu pameti poput onoga Kako znati je li netko na vašu obitelj bacio uroke. Ovakav miks, uz obavezne teme o komunistima i udbašima. To je najprodavaniji općeinformativni tjednik u Hrvatskoj, 7dnevno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mi smo jednostavno otvarali teme koje drugi nisu. Mi smo često imali i velikih problema zbog tih tema, ali jednostavno nismo posustali. Tako je ovo ostalo do dan danas", kazao je Dražen Boroš, zamjenik glavnog urednika 7dnevno.

Ipak, i njima naklada pada. Tjednici se čitaju 13% manje nego lani. "Mislim da se radi o dvoznamenkastom padu. To je podatak koji ja ne znam, ali i dalje smo najčitaniji politički tjednik u Hrvatskoj", tvrdi Boroš.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Brojke pokazuju kako se u Hrvatskoj i dnevne novine kupuju sve manje. 2013. bilo ih je prodano više od 100 milijuna, 2014. je to palo na 91,2 milijuna, 2015. na nešto manje od 80,3 milijuna, a 2016. na 73,7 milijuna primjeraka.

"Možemo reći da trend traje 20 godina. zadnji put su podaci o usponu bili '97 i to su nedosanjane brojke. Tada su se novine prodavale u brojkama od 670 tisuća dnevno. To je trend koji je svojstven ne samo nama, već Europi i zapadnom svijetu", kazala je Jelena Jurišić, profesorica na Hrvatskim Studijima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najprodavanija su 24 sata koja imaju između 30 i 40 posto udjela. Slijedi ih Jutarnji list koji ima između 20 i 30 posto, zatim Večernji list koji ima između 10 i 20 posto, te Slobodna Dalmacija koja ima od 5 do 10 posto. Osim još Novog lista, svi su ostali po nakladi gotovo zanemarivi.

Styria koja izdaje 24 sata, Večernji list, Poslovni Dnevnik i Express, prva je u prodaji. No, Hanza media ima više udjela u oglašavanju. U grupaciji koja izdaje Jutarnji list, Slobodnu Dalmaciju, Sportske Novosti, Gloriju i Globus, uvjeravaju kako oni krizu u izdavaštvu - prevladavaju.

"Naš pad prodaje je zapravo neznatan. Riječ je o 1,9 posto u odnosu na proteklu godinu. Naš pad je 4 puta manji od pada tržišta, međutim taj pad je kompenziran akvizicjom dodatnih čitatelja digitalnih izdanja", kazao je Tomislav Wruss, direktor izdavašta Hanza Media.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pitanje je što čitatelje može zadržati da i dalje kupuju dobru staru novinu koja s informacijama debelo kasni za digitalnim platformama kojima je brzina glavna vrlina.

"Mi smo tu u nešto boljoj poziciji jer smo mi izdavač koji se bavi premium sadržajem i puno više ulažemo u naše novinare, kolumniste i komentatore", tvrdi Wruss.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Copy/paste novinarstvo nije za tisak. Niti novinarstvo fake newsa. Publika traži kvalitetnu informaciju, analitičnu informaciju i od stručnih autora", objašnjava profesorica Jurišić. 

A mlađe generacije više vole neke druge- digitalne zvijezde. Putem interneta čak glavne informacije dobiva čak 61 posto ljudi u Hrvatskoj. To je prva brojka u ovom prilogu koja ne namjerava padati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Ako voliš
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo