"Dobar dan, htjeli bismo vam predstaviti naš proizvod..." - ako to ne želite, ubuduće na ovakve pozive više nećete trošiti vrijeme. Jer u pripremi je registar potrošača radnog naziva "ne zovi".
"Riječ je o registru u kojem će svi korisnici elektroničkih komunikacijskih usluga, odnosno svi oni koji koriste telefonske usluge, moći upisati svoj broj ukoliko ne žele da ih trgovci zovu u svrhu promidžbe i prodaje", objašnjava Ivo Majerski iz HAKOM-a.
Drugim riječima, putem telefona neće vam se više nuditi krediti, osiguranja, pojasevi za kralježnicu, posteljina...
Registar se u Zakonu o zaštiti potrošača pojavio upravo na inicijativu samih potrošača, odnosno udruga.
"Praksa je pokazala da se naši potrošači vrlo često žale na trgovce koji ih zovu preko telefona i ometaju. I upravo iz tog razloga smo se mi i odlučili na taj model koji postoji u nekim europskim zemljama", kaže Dijana Kladar, odvjetnica Društva za zaštitu potrošača Hrvatske 'Potrošač'.
Upis u registar potrošača, prema vašoj želji, obavit će vaš telefonski operator. A provjera je li broj korisnika u registru - obveza je trgovca!
"Ako vas nazovu, a vi ste u registru, onda se vi naravno možete žaliti nadležnoj tržišnoj inspekciji ministarstva gospodarstva koja će onda provjeriti i kazniti prekršitelje", kaže Ivo Majerski iz HAKOM-a.
I to kaznom od deset pa do čak sto tisuća kuna. Zabrana pozivanja ili slanja SMS poruka ne odnosi se na anketare, a i kod trgovaca postoje iznimke.
"To su razni programi vjernosti koje trgovci nude... U tom slučaju vi ćete osobno dati pisani pristanak tom trgovcu i onda vas trgovac na temelju tog osobnog pristanka može nazvati, ali vi u bilo kojem trenutku tu privolu, koju ste osobno dali tom konkretnom trgovcu, možete povući", objašnjava Majerski.
Potrebno je još raspisati natječaj za izradu softverskog rješenja, ako sve prođe dobro, registar će proraditi u drugoj polovici godine.