Gradonačelnik Tomislav Tomašević objavio je detalje nove Odluke o skupljanju i odvozu komunalnog otpada koju je Grad Zagreb poslao u javno savjetovanje.
U četvrtak je gradska uprava poslala novu odluku o prikljupljanju otpada na javno savjetovanje. Skupština bi trebala odlučivati o njoj krajem veljače. Njome se Grad Zagreb usklađuje s novim Zakonom o godpodarenju otpadom, rekao je gradonačelnik na početku.
"Odlučili smo se, kao jedini grad u Hrvatskoj, da uvedemo novi sustav naplate prema količini miješanog otpada. Omogućit će individualizaciju na razini kućanstva, odnosno stana, da se usluga naplaćuje prema količini prikupljenog otpada", rekao je Tomašević.
Dodao je da se to radi kako bi se spremnici maknuli s javnih površina i kako bi se zatvorio Jakuševac. Novi sustav traži da se 200 tisuća spremnika stavi ponovno pod kontrolu zgrada, kako ne bi postojao pristup trećim osobama.
Novi računi sastojat će se od fiksnog i varijabilnog dijela. Broj odvoza neće se smanjivati, rekao je.
"Fiksni dio će biti 45 kuna mjesečno za kućanstva, a za poslovne subjekte 90 kuna. Na to ide varijabilni dio - građani će svoj miješani otpad odlagati u službenim vrećicama i kroz cijenu tih vrećica plaćati taj dio. To bi bilo 4 kune za vrećicu od 20 litara, kupovat će se u trgovinama, to je model kakav imaju švicarski i belgijski gradovi", pojasnio je Tomašević.
Proces prilagodbe trajat će do 1. srpnja, odnosno od tada kreće novi sustav naplate.
Obitelji s malom djecom koje koriste pelene dobit će popuste kao i oni koji koriste reciklažna dvorišta. Za najugroženije će račune plaćati Grad Zagreb.