Šok je bio to veći što Vodenski nikad nije dobio nikakvo rješenje o ovrsi, opomenu ili bilo kakvu obavijest da će mu FINA zaplijeniti plaću. Vodanski nije jedini. Dalmatinskoj udruzi za zaštitu potrošača javilo se više od 400 građana kojima su računi blokirani bez prethodne obavijesti ili rješenja.
Nitko, zapravo, ne zna koliko je građana na taj način ostalo bez ijedne kune, ali svakoga dana javljaju se očajni ljudi koji su ostali bez plaće, a ne znaju ni kako ni zašto. To doznaju tek onoga trenutka kad u banku dolaze podići novac kojeg nema.
Moraju platiti da bi doznali kome su dužni!
"Nije moguće da su svi ti građani dobili amneziju i ne mogu se sjetiti da su primili rješenje o ovrsi. Vrhunac svega je da onda moraju platiti još 50 kuna da bi doznali kome su uopće dužni", kaže za Slobodnu DalmacijuZoran Knežević iz zadarske udruge za zaštitu potrošača.
"Prije dvije godine od VIP-a sam uzeo pretplatnički paket Homebox za internet i telefon. Budući da je uređaj bio neispravan, odmah sam im sve vratio i moj je ugovor poništen. Čak sam im platio neki manji iznos da pokrijem trošak dok je uređaj bio kod mene. Nakon toga šok. Oni mi šalju račun na 6.791 kunu. Kako sam to mogao potrošiti preko uređaja koji ne radi?", pita Vodenski.
Žalio se je Hrvatskoj agenciji za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) te je od njih dobio potvrdu svojeg prigovora i upozorenje VIP-u da nisu ispitali uređaj, no bez obzira na sve, FINA mu je s računa skinula 2.500 kuna.
"Nikad ništa nisam dobio, a kamoli rješenje o ovrsi. Sad su me ostavili bez sredstava za život, morao sam dignuti kredit da platim obveze. Osjećam se kao da me je netko opljačkao nasred ulice", zaključuje Nenad Vodenski.
Kako bi otklonili netočnu predodžbu javnosti vezano za postupanje Fine po osnovama za plaćanje iz Fine je stiglo sljedeće priopćenje:
"Fina provodi ovrhu na novčanim sredstvima temeljem Zakona o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima (Narodne novine, broj: 91/10) i pravilnika donesenih temeljem toga Zakona.
Ovim propisima uređena je provedba ovrhe na novčanim sredstvima uključujući vođenje Očevidnika redoslijeda osnova za plaćanje, postupanje u slučaju nedostatka novčanih sredstava za provedbu ovrhe, postupanje poslovnog subjekta u uvjetima blokade njegovog računa, vođenje Jedinstvenog registra računa te nadzor nad provedbom Zakona o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima.
Osnove za plaćanje (rješenje o ovrsi, rješenje o osiguranju, zadužnica...) navedene u članku 3. Zakona o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima na izvršenje u Finu dostavlja nadležno tijelo (sud, Porezna uprava...), odnosno ovrhovoditelj/vjerovnik (koji dostavlja zadužnice i rješenja o ovrsi na temelju vjerodostojne isprave) u izvorniku ili otpravku, neposrednom dostavom, preporučenom pošiljkom, preko javnog bilježnika ili opunomoćenika, odnosno na drugi način uređen posebnim propisom.
Po zaprimanju osnova za plaćanje Finina je uloga i obveza postupiti po zaprimljenim osnovama za plaćanje na način određen navedenim propisima.
Naglašavamo da rješenja o ovrsi strankama u ovršnom postupku ne dostavlja Fina, nego nadležna tijela koja su ta rješenja donijela".
Vezani članci:
arti-201106020211006 arti-201106090025006