Pametni telefoni imaju pregršt prednosti u odnosu na konvencionalne, no i dvije ozbiljne mane - mali kapacitet baterije i visoku cijenu.
S obzirom na to da su iznimno skupi za naše prilike, smartphone uređaje klijenti gotovo isključivo kupuju prilikom ugovaranja, odnosno produžavanja dvogodišnjeg ugovora, kada su im dostupni za višestruko manji iznos, ovisno o tarifnom paketu koji odaberu. Najčešće je riječ o iPhoneu 4S, no dobro se prodaju i pametni telefoni s Android softverom, rekli u jednom pulskom telekomunikacijskom centru.
Gužve i redovi za nove uređaje
"Došla sam platiti račune i raspitati se o promjeni tarife. Užasno me nervira golema gužva u ovom centru. Čekala sam dobrih 45 minuta da dođem na red. Nekoliko ljudi ispred mene kupilo je nove uređaje pretplativši se na skupe tarife. Nije mi jasno otkud ljudima novac za skupe telefone kad stalno kukaju kako nemaju ni za račune. Ozbiljno razmišljam da ukinem fiksnu kućnu liniju, koja ionako najčešće služi telefonskim anketarima", ispričala je za Glas Istre jedna gospođa pri izlasku iz pulskog centra jednog teleoperatera.
Račun između 200 i 400 kuna
Ne postoje službeni podaci koliko primjerice Istrani točno mjesečno troše na mobilne telefone, no prema procjenama riječ je o iznosu između 200 i 400 kuna.
Dovoljno je prošetati centrom Pule, kako bi se potvrdila povezanost građana sa svojim mobitelima. Mnogi hodaju čitajući poruke ili pak telefoniraju razgledavajući izloge. Interesantno, nerijetko ljudi sami sjedaju na kavu, a umjesto dnevnih novina ili kakvog magazina, zadubljeno tipkaju po svom smartphoneu.
Naravno, ovaj prizor karakterističan je za gotovo svaki veći hrvatski grad, a Pula je u cijeloj priči samo primjer.