Hrvatska turistička zajednica i ove godine predstavlja domaću turističku ponudu na sajmu FITUR u Madridu od 22. do 26. siječnja. Hrvatski su štand prvog dana sajma obišli ministar turizma Gari Cappelli i direktor HTZ-a Kristjan Staničić, Susreli su se i sa španjolskim partnerima, turoperatorima i agencijama što su primjerice Jet2com, Beautiful Destination i druge.
„Nakon Utrechta, Stuttgarta, Helsinkija, Beča i Berlina ukupnu hrvatsku turističku ponudu ovaj mjesec predstavljamo i na najvažnijem španjolskom turističkom sajmu u Madridu. Kada govorimo o Hrvatskoj, omiljene destinacije Španjolaca su Dubrovnik, Zagreb, Split, Zadar, Hvar i Plitvička jezera. U ovoj godini planiramo unaprijediti mrežu predstavništva HTZ-a pokretanjem svih potrebnih procedura za otvaranje ureda u Madridu radi, za nas iznimno važnog, španjolskog tržišta i činjenice da ovdje svoja sjedišta imaju vodeće međunarodne turističke institucije. Španjolci često i rado putuju i otkrivaju nova odredišta, a upravo je to prilika koju trebamo iskoristiti u 2020. godini“, poručio je direktor Staničić i dodao kako je lani iz Španjolske ostvareno 315.000 dolazaka i više od 708.000 noćenja, što predstavlja rast od 10 posto u odnosu na 2018. godinu.
U sklopu sajma FITUR održana je svečana dodjela nagrada Creative Tourism Network, a nagradu za kreativan događaj godine osvojilo je Svjetsko prvenstvo u branju maslina u općini Postira na Braču koje se održalo u listopadu prošle godine. Creative Tourism Network je međunarodna neprofitna organizacija koja se specijalizirala za razvoj kreativnog turizma. Njihov stručni žiri je između 160 prijava i događaja odlučio kako je upravo Svjetsko prvenstvo u branju maslina u Postiri najkreativniji događaj takve vrste u svijetu jer na inovativan način čuva stoljetnu tradiciju te ju približava i domaćem stanovništvu i brojnim turistima. Manifestacija se pokrenula radi promicanja hrvatskog tradicijskog običaja branja maslina, ali i upoznavanja tradicije drugih mediteranskih zemalja. U natjecanju je sudjelovalo 12 timova.
„Španjolska je zajedno s Francuskom vodeća zemlja za UNWTO-ov Program za održivi turizam koji će djelovati u suradnji s vladama, destinacijama i turističkim kompanijama u svrhu reduciranja utjecaja turizma na okoliš, što je i za Hrvatsku važna pretpostavka vođenja turističke politike u budućnosti. Boravak u Madridu, glavnom gradu jedne od najposjećenijih zemalja svijeta i sjedištu Svjetske turističke organizacije (UNWTO), iskoristili smo za razmjenu iskustva u vođenju politika održivog razvoja koje su i okosnica hrvatskoga predsjedanja Vijećem EU u sferi turizma. Iskustva i primjeri dobre prakse koje smo razmijenili tijekom susreta s vodećim turističkim autoritetima i dužnosnicima bit će od velike koristi za izradu nove Nacionalne strategije razvoja turizma koja će biti utemeljena na kvaliteti te odgovornom i održivom poslovanju uz upotrebu modernih tehnologija kao kreativnih rješenja za budućnost“, poručio je ministar Cappelli.
Uz Hrvatsku turističku zajednicu kao glavnog izlagača, na sajmu FITUR svoju ponudu predstavlja i deset suizlagača među kojima su turističke zajednice Grada Zagreba i Dubrovačko-neretvanske županije te Abacus Tours, Ilirija – Camp Soline, Atlas, Olivari, Nave Travel, Uniline, Valamar i HUP Zagreb.
Dodajmo kako istraživanja pokazuju da su glavni motivi putovanja Španjolaca u inozemstvo razonoda, odmor i rekreacija (54 posto), slijede posjet prijateljima i obitelji (26 posto) te poslovna putovanja (14 posto). Kad putuju u inozemstvo, Španjolci najčešće idu avionom te se direktna zrakoplovna povezanost Španjolske s Hrvatskom poboljšava iz godine u godinu, posebice u ljetnom redu letenja. Trenutno, u zimskom redu letenja prometuju tri avioprijevoznika: Croatia Airlines, Iberia i Vueling Airlines na relaciji Barcelona - Zagreb, Madrid - Zagreb i Barcelona - Dubrovnik.