SVI ŽELJNO IŠČEKUJU DA PUTOVANJE OD OSIJEKA DO ZAGREBA BUDE KAO PRIJE 30 GODINA: /

Tada se putovalo sat vremena kraće...

Image
Foto: Davor Javorović/PIXSELL

'Činjenica je da su željeznički sustav i infrastruktura u takvom stanju.

5.2.2020.
21:41
Davor Javorović/PIXSELL
VOYO logo

Znana je već priča o tome kako je putovanje vlakom od Osijeka do Zagreba i obrnuto prije trideset i više godina trajalo čak sat vremena kraće nego danas. Onomad je putovanje na toj relaciji trajalo tri i pol sata, a danas traje četiri i pol sata.

No, iz Hrvatskih željeznica najavljuju masovna ulaganja u zapušteni željeznički promet pa bi i spomenuto putovanje valjda trebalo trajati kraće, kao u prošlom stoljeću.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
U JUGOSLAVIJI JE PUTOVAO 3.5 SATI: /

Očekivalo bi se da vlaku od Zagreba do Osijeka danas treba manje vremena, ali ovo je ipak Hrvatska

Image
U JUGOSLAVIJI JE PUTOVAO 3.5 SATI: /

Očekivalo bi se da vlaku od Zagreba do Osijeka danas treba manje vremena, ali ovo je ipak Hrvatska

Gradili autoceste, zapustili pruge

Problema je svjestan i ministar prometa Oleg Butković, a u narednim godinama započet će ulaganje u željeznice pri čemu se puno očekuje i od EU fondova, pišu Vijesti.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Činjenica je da su željeznički sustav i infrastruktura u takvom stanju. Postoje za to i objektivni razlozi, mi nismo mogli kao država u isto vrijeme graditi autoceste i željezničku infrastrukturu", kazao je Butković za RTL.

Na spomenutoj rellaciji Osijek - Zagreb krenulo se u izgradnju prve dionice pruge Virovitica-Koprivnica vrijedne 170 milijuna kuna. Vlak će na toj pruzi umjesto sadašnjih 80 ići 100 kilometara na sat. No i HŽ Infrastruktura ima svoje problema - oko milijardu i pol kuna zaduženja, kaže Ivan Kršić, direktor Uprave HŽ Infrastrukture.

Image

04.06.2016., Osijek - Podravka vlak koji povezuje cetvrti po velicini grad u Hrvatskoj - Osijek sa hrvatskom metropolom - Zagrebom za 4 sata. Ovaj vlak od samog uvodjenja u promet ima svoje odredjeno vrijeme voznje. Iz Osijeka krece u ranim jutarnjim, a iz Zagreba se vraca u popodnevnim satima. Ovaj vlak je redovito popunjen poslovnim putnicima, ali isto tako i onima koji putuju iz ostalih razloga. Za vrijeme vikenda vlak je popunjen ucenicima i studentima, koji takodjer cijene udobnost, brzinu i kvalitetu koju pruza ovaj vlak. Vlak Podravka nosi znak InterCity koji je jamac kvalitete, visokovrijednog servisa i vrhunske usluge. Photo: Davor Javorovic/PIXSELL

Vlakovi više nemaju ni vagon-restorane

HŽ infrastruktura sufinancira se s 20 lipa od svake prodane litre goriva dok u tvrtku HŽ Prijevoz putnika država godišnje ulaže 470 milijuna kuna. Unatoč svemu tome, već četiri i pol godine hrvatski vlakovi nemaju vagon-restorane, što kinače zahtijeva Europska unija.

"Putovanje od Osijeka do Zagreba traje četiri i pol sata, a od Osijeka do Rijeke devet ili deset sati gdje bi se uz osnovne ugostiteljske sadržaje ponude jela i pića trebala ponuditi mogućnost wi-fija, gledanja filmova ili posudbe knjiga", kaže za RTL Ivan Stojaković, tehničar za željeznički promet.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo