SVI ŽELJNO IŠČEKUJU DA PUTOVANJE OD OSIJEKA DO ZAGREBA BUDE KAO PRIJE 30 GODINA: / Tada se putovalo sat vremena kraće...

Image
Foto: Davor Javorović/PIXSELL

'Činjenica je da su željeznički sustav i infrastruktura u takvom stanju.

5.2.2020.
21:41
Davor Javorović/PIXSELL
VOYO logo

Znana je već priča o tome kako je putovanje vlakom od Osijeka do Zagreba i obrnuto prije trideset i više godina trajalo čak sat vremena kraće nego danas. Onomad je putovanje na toj relaciji trajalo tri i pol sata, a danas traje četiri i pol sata.

No, iz Hrvatskih željeznica najavljuju masovna ulaganja u zapušteni željeznički promet pa bi i spomenuto putovanje valjda trebalo trajati kraće, kao u prošlom stoljeću.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
U JUGOSLAVIJI JE PUTOVAO 3.5 SATI: /

Očekivalo bi se da vlaku od Zagreba do Osijeka danas treba manje vremena, ali ovo je ipak Hrvatska

Image
U JUGOSLAVIJI JE PUTOVAO 3.5 SATI: /

Očekivalo bi se da vlaku od Zagreba do Osijeka danas treba manje vremena, ali ovo je ipak Hrvatska

Gradili autoceste, zapustili pruge

Problema je svjestan i ministar prometa Oleg Butković, a u narednim godinama započet će ulaganje u željeznice pri čemu se puno očekuje i od EU fondova, pišu Vijesti.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Činjenica je da su željeznički sustav i infrastruktura u takvom stanju. Postoje za to i objektivni razlozi, mi nismo mogli kao država u isto vrijeme graditi autoceste i željezničku infrastrukturu", kazao je Butković za RTL.

Na spomenutoj rellaciji Osijek - Zagreb krenulo se u izgradnju prve dionice pruge Virovitica-Koprivnica vrijedne 170 milijuna kuna. Vlak će na toj pruzi umjesto sadašnjih 80 ići 100 kilometara na sat. No i HŽ Infrastruktura ima svoje problema - oko milijardu i pol kuna zaduženja, kaže Ivan Kršić, direktor Uprave HŽ Infrastrukture.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

04.06.2016., Osijek - Podravka vlak koji povezuje cetvrti po velicini grad u Hrvatskoj - Osijek sa hrvatskom metropolom - Zagrebom za 4 sata. Ovaj vlak od samog uvodjenja u promet ima svoje odredjeno vrijeme voznje. Iz Osijeka krece u ranim jutarnjim, a iz Zagreba se vraca u popodnevnim satima. Ovaj vlak je redovito popunjen poslovnim putnicima, ali isto tako i onima koji putuju iz ostalih razloga. Za vrijeme vikenda vlak je popunjen ucenicima i studentima, koji takodjer cijene udobnost, brzinu i kvalitetu koju pruza ovaj vlak. Vlak Podravka nosi znak InterCity koji je jamac kvalitete, visokovrijednog servisa i vrhunske usluge. Photo: Davor Javorovic/PIXSELL

Vlakovi više nemaju ni vagon-restorane

HŽ infrastruktura sufinancira se s 20 lipa od svake prodane litre goriva dok u tvrtku HŽ Prijevoz putnika država godišnje ulaže 470 milijuna kuna. Unatoč svemu tome, već četiri i pol godine hrvatski vlakovi nemaju vagon-restorane, što kinače zahtijeva Europska unija.

"Putovanje od Osijeka do Zagreba traje četiri i pol sata, a od Osijeka do Rijeke devet ili deset sati gdje bi se uz osnovne ugostiteljske sadržaje ponude jela i pića trebala ponuditi mogućnost wi-fija, gledanja filmova ili posudbe knjiga", kaže za RTL Ivan Stojaković, tehničar za željeznički promet.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brak na prvu UK
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo