Građani se s pravom ljute.
Siječanjski računi mnoge su šokirali
'Mi moramo plaćati onoliko koliko nam kažu da smo potrošili. A što ako sumnjamo u taj račun?', pitaju se. Najviše negodovanja izazvali su računi za grijanje koje je gradska toplana isporučila za siječanj ove godine - nezadovoljnih je mnogo jer su im računi znatno viši od prošlogodišnjih. Manji dio građana u povećanju iznosa od 100 do 150 kuna ipak ne vidi problem zbog ovogodišnje prilično hladne zime.
Mnogim građanima dobro će doći informacija o tome tko kontrolira HEP. Radi se o HERA-i, javnoj ustanovi koja obavlja regulaciju energetskih djelatnosti u Hrvatskoj. Njihova je svrha da zaštite kupce energije i energetske subjekte. Stoga, ako postoji sumnja u ispravnost mjernih mjesta (kao što je često slučaj na zajedničkom mjerilu), moguće je zatražiti izvanredno baždarenje kod ovlaštenih mjeriteljskih institucija.
Razdjelnici nisu jedini parametar
HEP pojašnjava kako razdjelnici nisu jedini parametar koji utječe na količinu isporučene toplinske energije u ogrjevnoj sezoni.
'Najznačajniji je parametar koji utječe na količinu isporučene toplinske energije vanjska temperatura zraka', objašnjavaju u HEP-u za Glas Slavonije.
Naime, zbog variranja vanjskih temperatura zraka u pojedinim mjesecima dolazi i do razlike u ukupnoj količini isporučene toplinske energije, kao i razlike u ukupnim troškovima toplinske energije krajnjih kupaca.
Samo jedan stupanj znači veliku razliku u potrošnji
Niže temperature automatski rezultiraju većom potrošnjom toplinske energije. Iskustvo je pokazalo kako razlika od jednog stupnja znači oko šest posto veću potrošnju.
'S obzirom na navedeno, računi za isporučenu toplinsku energiju za siječanj 2017. viši su u odnosu na račune za siječanj 2016. jer su vanjske temperature zraka u siječnju 2017. bile niže, što je utjecalo i na količinu toplinske energije isporučene krajnjim kupcima, koja je očitana na mjerilima toplinske energije', objasnili su u HEP-u.