Performans europarlamentarca iz redova Živoga zida Ivana Vilibora Sinčića koji je jutros iz kombija istovario lubenice pred Banske dvore potaknuo je pitanje sigurnosne ugroze na Markovu trgu.
Nakon današnjega incidenta sigurnosne rupe na Markovu trgu za RTL Danas komentirao je stručnjak za sigurnost Bono Marjanović u razgovoru s RTL-ovim reporterom Ilijom Radićem te je upozorio da je izostala cjelina postupanja službenih osoba.
Bi li se slična situacija mogla dogoditi primjerice ispred Europskog prlamenta, Marjanović smatra da ne vjerojatno ne bi ako za to imaju tehničkih pretpostavku, ali i napominje: ''Mislim da se i ovdje govori o ljudskom faktoru, odnosno o postupanju službene osobe - je li ono pravodobno i učinkovito ili nije. Po mom skromnom sudu čini mi se da je ovaj dio baš izostao bez obzira na svu tehnologiju koja bi u ovakvoj situaciji i u ovakvim situacijama mogla prevenirati. Međutim, kada nema te tehnologije i sustava, barijera, koji će ograničiti ulazak na prostor, ljudski faktor je taj koji treba odreagirati''.
''Vrlo mi je primjerice nepojmljivo da pred glavnim ulazom
za sve štićene osobe, a premijer spada u prvu kategoriju, i svi
ministri i druge osobe da nitko ne reagira na pojavu
civilnog vozila koje nema nikakve službene oznake nikakve
institucije i jednostavno da se ne reagira. Čak i u trenutku kada
su se otvorila vrata, kada su počele ispadati lubenice, ono što
sam medijski uspio razabrati odnosno utvrditi i primjetiti jest
da je tu opet izostala bilo kakva reakcija. Ono što se tek nakon
nekoliko minuta vidi u tim snimkama jest da se reakcija svela
otprilike na utvrdđivanje osobnih podataka kako bi se moglo
eventualno nakon toga procesuirati'', upozorio je
Marjanović.
I nije tu kraj propustima nad kojima bi se trebali zamisliti u
nadležnim institucijama - bilo policiji, gradskoj komunalnoj
službi, naime: ''Korišteni su, čini mi se, zvučni signali
hitne pomoći, bilo je penjanja na kombi čime su na javnom mjestu
ugrožene i druge osobe, bilo je tu više detalja što znači loše
postupanje, izostanak pravodobnog i učinkovitog postupanja,
odnosno što ne umanjuje razinu sigurnosti sama Markova
trga''.
Da se slične stvari ne bi ponavljale, neke od mogućnosti su:
''Posebna regulacija prometa ili na neki način limitiranje
propusnosti vozila koja dolaze u prostor Markova trga, za što
i postoje regulacije dolaska na Markov trg iz ne tako davne
prošlosti tako da postoje već planovi. Međutim, ovdje je
jednostavno sustav tehnologije - hoće li to biti neke rampe,
sustav kamera koji prepoznaje tablice koje trebaju imati, najave
i tako dalje. Znači, sustav tehnologije postoji, a za to bi
morao postojati konsenzus struke, konzervatora i Grada''.