SPREMA SE NOVI CJENOVNI UDAR / Ono bez čega ne možemo živjeti moglo bi opet jako poskupjeti: Stručnjak nam je otkrio kako uštedjeti na hrani

Image
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Analitičar Miroslav Kuskunović za Net.hr savjetuje građane kako uštedjeti na hrani, za koju se najavljuje da bi ove godine mogla poskupjeti do 10 posto

5.3.2023.
7:56
Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
VOYO logo

Još se nismo oporavili od prošlogodišnjeg cjenovnog skoka i šoka, a već nam stižu novi udari. Naime, najavljena su nova poskupljenja, a prema nekim najavama, ove bi godine sva hrana mogla poskupjeti između 7 i 10 posto. Val poskupljenja koji stiže s proizvodima iz uvoza teško će pasti velikom dijelu građana. Ono što se svi pitaju nakon najava o poskupljenjima je kako ljudi mogu uštedjeti na hrani u teškim vremenima koja su pred nama?

"Za početak da kupuju od naših OPG-ova. Postoji jako puno web tražilica koje su eksplodirale u koroni, gdje su ljudi nudili svoje proizvode", rekao je analitičar tržišta poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda Miroslav Kuskunović u razgovoru za Net.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nekada ranije su ljudi imali prijatelje, susjede, rođake na selu pa su kupovali od njih. To je jedan od načina kako možemo pomoći našim poljoprivrednicima i našem gospodarstvu, okrenuti se domaćim proizvodima i nabavljati od domaćih ljudi", kaže nam ovaj stručnjak.

Image
'UŽIVAJMO JOŠ NEKO VRIJEME...' /

Meso više neće biti isto? Ugledni stručnjak govorio o cijenama, ali i upozorio na to kakvu proizvodnju možemo očekivati

Image
'UŽIVAJMO JOŠ NEKO VRIJEME...' /

Meso više neće biti isto? Ugledni stručnjak govorio o cijenama, ali i upozorio na to kakvu proizvodnju možemo očekivati

Drugi način je da ljudi uspoređuju kataloge i kupuju na akcijama. "Ono što znam je da neke trgovine posebnim danima imaju akcijske ponude pa u 8 sati navečer budu dosta velike gužve. To znači da potrošači kojima je pri kupovini itekako važna cijena i koliko će potrošiti, oni znaju kolika je ta akcijska cijena i onda idu to kupovati", ističe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na snazi korporativna pohlepa

Što se tiče najava poskupljenja i pitanja koliko su ta poskupljenja realna, Kuskunović smatra da je trenutno na snazi korporativna pohlepa. "Svi koriste ovu situaciju. Postoji gomila opravdanja zbog rasta cijena, međutim vidimo da i proizvođači i trgovci manipuliraju nama. Recimo, stavljaju ista pakiranja s manjom težinom, što je stvarno obmanjivanje. Kada uzmete kutiju od nekog keksa ili čokoladu, ili bilo koji proizvod, shvatite da je težina manja nego što je bila prije", ističe ovaj stručnjak, dodajući da zbog profita i svoje profitabilnosti, oni pokušavaju manipulirati s nama potrošačima.

Rekao je kako trenutno uvozimo puno stvari, pogotovo voća i povrća o čemu se puno priča. "!Nemamo našu proizvodnju pa smo prinuđeni uvoziti, a kada uvozimo, onda nam u to ulazi i trošak te proizvodnje koji je veći te transport koji se tu uračunava", rekao je, dodajući da brzo dolazi sezona našeg voća i povrća pa ćemo vidjeti hoće li se naši proizvođači prikloniti tome da zarade ili će voditi brigu o potrošačima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cijene nekih proizvoda dosta su pale u odnosu na prosinac 2022. godine, a među jeftinijim proizvodima na policama trgovina je i brašno, čija je cijena u tom periodu dosegla i do vrtoglavih 10 kuna po kilogramu. "Očigledno su svi koristili taj period, znali su da će oko Božića i Nove Godine ljudi više kupovati, a i došlo je do pada cijene pšenice. Cijena pšenice pada na burzama, ona se snižava", kazao je.

Kuskunović ističe da cijene padaju, samo što treba neki vremenski period da se one izbalansiraju. "Ima tu korporativne pohlepe, i hajmo zaraditi na brzinu i igrati se sa živcima potrošača, a mislim da su potrošači kraljevi na tržištu i da oni trebaju kažnjavati sve one koji pokušavaju puno zarađivati na cijeni", rekao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prilika za domaću proizvodnju

Kaže da će se potrošači prilagođavati pa ako je skuplja svinjetina, kupovat će piletinu. "Mislim da se potrošači vrlo brzo prilagođavaju, sada svi više gledamo na cijene, na to kako nas varaju na gramaži, gdje ima akcija i gdje bi nekako uštedili", rekao je, dodajući da je ovo sada prilika i za Hrvatsku kako bi do izražaja ponovo došla domaća proizvodnja, "da naši proizvođači postanu dostupni nama potrošačima i da kupujemo od njih".

"Kada bi potrošači poduzeli nekakvu akciju i kada bi rekli 'OK, nećemo 5 dana kupovati jaja ili mliječne proizvode' i kada bi se na neku akciju odazvalo 50 posto potrošača, vrlo brzo bi se i trgovci i proizvođači skulirali i počeli bi snižavati cijene", zaključio je analitičar Miroslav Kuskunović u razgovoru za Net.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo