Nije škola počela samo kod nas nego i u dobrom dijelu svijeta, a to je vjerojatno i razlog strahovitom rastu popularnosti aplikacije za rješavanje testova iz matematike, Photo Math, inače proizvod hrvatskog znanja i pameti.
Aplikacija je ovih dana zasjela na prvo mjesto u svijetu besplatnih aplikacija. Aplikacija rješava matematičke jednadžbe pomoću kamerice mobilnog uređaja, a usput može i prikazati korak po korak koji dovodi do konačnog rješenja PhotoMath se po skidanju, tako našao ispred Messengera, Instagrama, Facebooka, YouTubea pa i Google Mapsa.
Naši gosti u studiju bili su gospođa Dijana Greblički Miculinić, nastavnica hrvatskog jezika u OŠ Špansko Oranice i prvi čovjek obrazovne reforme dr. Boris Jokić, voditelj Ekspertne radne skupine za obrazovni kurikulum.
Hoće li djeca za korištenje ovog PhotoMatha po novim pravilima sada dobiti ukor?
Greblički Miculinić: To biste trebali pitati moju kolegicu iz matematike. Vjerujem da ima neke koristi od te oplikacije.
Nove strože kazne za prepisivanje, kako komentirate..?
Jokić: Kazna je naravno krajnja mjera, to toga treba proći cijeli proces rada i razgovora s učenicima i roditeljima. Kaznama bi se zapravo trebalo pribjegavati samo u krajnjim slučajevima. U redu je da se stvari jasno znaju i propišu, no ne bi trebao biti toliki naglasak na kaznama, pedagoška mjera je i nagrada.
Gđo Greblički, vi nastavnici ste na prvoj liniji obrazovanja, dakle, što je po vama najveći problem u sustavu?
Greblički Miculinić: Najveći problem je u tome da se obrazovanje približi životu. Mnogi ljudi rade divno, a vidim tu reformu kao dokument koji će to ujediniti.
Jokić: Funkcionalna pismenost učenika je da ono što uče u školi mogu primjeniti u vlastitom životu. to je prvo, a drugo je razvoj viših razina mišljenja, programskog mišljenja, kritičnog, ali i osobne dobrobiti, osjećaja za građanstvo, suradnji i komunikaciji.
Za početak ukida se ocjenjivanje?
Jokić: Ocjene će se ukinuti samo u prva dva razreda osnovne škole, neće biti ni ovog krutog predmetnosatnog sustava od 45 minuta po satu. Učitelj ili učiteljica koji rade s djecom najbolje znaju što djeci treba, potrebno je sustav prilagoditi njima, a ne obrnuto.
Gđo Greblički kako ćete se vi nastavnici prilagoditi svemu tome, hoće li vam ?
Greblički Miculinić: Mislim da neće, nego će nam pružiti slobodu. Da iskoristimo mogućnosti izlaska iz učionice, da djeci damo slobodu da se izraze i prihvate različitosti.
Ova generacija prvašića je prva generacija koju će (za tri godine) zahvatiti svi elementi reforme, bez ocjena na polugodištu đaci su popustili prirodno pa im je bilo teže u nastavku...
Jokić: Radi se samo o prvadva razreda, sustavi poput skandinavskog nemaju ocjenjivanje do 7, 8. razreda ocjenjivanje. To ne znači da neće biti vrednovanja učenika, no brojčana opcija nije isključiva mjera vrednovanja. Učenike treba pratiti i dijagnosticirati u čemu su dobri i u čemu nisu.
Sa strane roditelja, koji je vaš najveći prigovor? Uglavno se najčešće ponavlja da su djeca preopterećena s gradivom.
Greblički Miculinić: Drukčiji pristup. Da se krene od neke od neke sredine i interesa djece pa da se to znanje nadograđuje prema iskustvu i afinitetima djece.
Jokić: Nisu djeca preopterećena time nego faktografijom. Kad biste ih opteretili time što ih zanima, onda to opterećenje ne bi bilo preopterećenje.
Kako bi onda sat hrvatskog jezika trebao izgledati?
Greblički Miculinić: Moja vizija je da provedemo dva sata provesti u nekakvoj izložbi ili odlazak na festival. Vidim njihovu radost i postiže se veći efekt.
Što nam je jamstvo da ova reforma će izdržati iduću novu vlast?
Jokić: Jamstvo je ovih 320 ljudi koji već sada rade, jedan pozitivan efekt koji se u javnosti osjeća. Jamstvo je i to da političke stranke nemaju ništa ponuditi sustavu obrazovanja. Dvadeset pet godina to ne doživljavaju kao potencijal ove zemlje, mislim da je krajnje vrijeme da shvate da je to stvar od nacionalnog interesa i jedini interes ove zemlje.