Problemi s Dashevima u posljednje vrijeme nisu rijetki, gotovo svakodnevno trpe kvarove ili imaju indikacije kvarova. Ukupno su tijekom četvrtka izvan pogona bila čak četiri aviona CA, tri zbog kvarova, a jedan zbog redovnog održavanja, piše Večernji list.
CA ukupno na raspolaganju ima 13 zrakoplova, sedam Airbuseva i šest Dasheva.
Osim Dasha koji je trebao letjeti u Bruxelles, prizemljen je još i Dash koji je sletio na nos u Zürichu, a na popravku je bio i Airbus koji u srijedu nije poletio iz Zagreba u Pariz zbog tehničkog kvara. Jedan je Airbus u hangaru na redovnom pregledu koji će trajati još najmanje dva tjedna.
CA prisiljena unajmljivati tuđe avione
Zbog pomanjkanja vlastitih aviona Croatia Airlines bila je prisiljena unajmiti tuđe zrakoplove.
''Kako bi se planirani red letenja održao u najvišoj mogućoj mjeri, kompanija je kratkoročno unajmila dva zrakoplova inozemnih kompanija'', naveli su u CA. No nisu htjeli otkriti od kojih su aviokompanija unajmili avione. Navodno je riječ o jednom zrakoplovu slovenskog Adria Airwaysa i jednom zrakoplovu bugarskog BH Aira.
No, ipak učestali kvarovi i avioni izvan pogona utjecali su djelomično na red letenja hrvatskog nacionalnog prijevoznika, pa je primjerice u četvrtak ujutro otkazan jutarnji let iz Zagreba u Dubrovnik, a putnici su otputovali na krajnji jug Hrvatske s dva sata zakašnjenja.
Tijekom dana situacija s flotom CA se ipak poboljšala, a u pogon je stavljen Dash koji je trebao u rano jutro letjeti u sjedište Europske unije, dok je u međuvremenu popravljen i Airbus.
Problemi započeli u Zürichu
Dashevi Croatia Airlinesa došli su u središte interesa javnosti nakon incidenta u Zürichu 26. rujna kad se nije htio otvoriti prednji stajni trap. Samo dva dana poslije tog incidenta Dash koji je letio na liniji Zagreb - Dubrovnik - Rim morao je sletjeti u Split zbog indikacije da postoji pogreška.
Dva dana nakon toga, 30. rujna Dash CA nije poletio iz Beograda u Split zbog indikacije kvara na motoru.
Niz kvarova na Dashevima CA nastavljen je 8. listopada kada se nakon polijetanja iz Dubrovnika u Atenu pojavila indikacija da su otvorena prednja prtljažna vrata na avionu, pa se avion morao vratiti u zračnu luku u Čilipima gdje je izvršena tehnička provjera.
Airbusevi zasad imaju manje problema nego Dashevi. Osim tehničkog kvara na Airbusu koji je u srijedu trebao letjeti u Pariz, u posljednje je vrijeme zabilježen još samo jedan problem, i to kad je zbog problema s hidraulikom Airbus koji je letio na liniji Pula - Frankfurt 13. kolovoza ove godine morao sletjeti u Zagreb.