postoje li razlike? /

Što ide Hrvatima, a što Nijemcima: Borzan i HAH objavili rezultate istraživanja kvalitete proizvoda

Image
Foto: Kaportal/Ilustracija

Boljana Borzan i Andrea Gross-Bošković ravnateljica HAH-a predstavile rezultate istraživanja kvalitete istih proizvoda u Hrvatskoj i Njemačkoj

1.9.2017.
12:06
Kaportal/Ilustracija
VOYO logo

"Od samog početka projekta bili smo svjesni kako se radi od iznimno osjetljivom, ali iznimno značajnom istraživanju. Time je naša odgovornost bila veća, da ga postavimo na "zdrave noge", da damo znanstveni pečat cijeloj priči, a sve kako bi dobiveni rezultati bili krajnje pouzdani i vjerodostojni. Upravo stoga je uzrokovanje provedeno na krajnje stručan i precizan način. Analize su povjerene  vrhunskim hrvatskim akreditiranim labaratorijima, a  nakon zaprimljenih rezultata, HAH je formirala radnu grupa stučnjaka, a kojima smo zajednički donijeli zaključke iza kojih čvrsto stojimo", rekla je Gross-Bošković.

Istraživanje je pokazalo kako smo kod 4 od 26 ispitanih proizvoda(15%) nije nađena razlika niti u kvaliteti niti cijeni. Kod 54% proizvoda je utvrđena razlika u kvaliteti, dok je više od 60% proizvoda, u trenutku kupnje, bilo skuplje na hrvatskom tržištu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Najveće razlike su uočene kod pet prehrambenih proizvoda i jednog deterdženta. Primjerice Woody hrenovke od pilećeg i purećeg mesa na hrvatskom tržištu, suprotno nazivu su rađene od tzv. otkoštenog mesa, koje se prema EU propisima ne smije označavati kao meso. Njemački proizvod je napravljen od pravog purećeg i pilećeg mesa“, objasnila je Borzan.

„Posebnu težinu rezultatima za dječju hranu daje činjenica da je proizvod za hrvatsko tržište skuplji za više od 50%, te činjenica da se radi o proizvodu namijenjenom prehrani djece“, kazala je Borzan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovo istraživanje je prvo u EU koje je uključilo i neprehrambene proizvode. Od pet testiranih velike razlike su nađene u kvaliteti deterdženta za rublje Ariel Vollwaschmittel.

Značajne razlike pronađene su i kod Nutelle i Activia voćnog jogurta od jagode, a kod Haribo happy cola gumenih bombona, u njemačkom proizvodu je utvrđena znatno veća količina ukupnog šećera od deklarirane.

„I ovo istraživanje je, kao i ranija europska istraživanja, potvrdilo opravdanost stava više od 80% naših građana koji misle da ih multinacionalne kompanije tretiraju kao građane drugog reda. Moj posao je da EU radi za ljude, a ovi rezultati su veliki doprinos rješavanju ovog problema na razini EU.  Rezultati su već poslani povjerenici Europske komisije za zaštitu potrošača Veri Jourovoj“, kaže Borzan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo