Potkraj veljače zabilježen je prvi slučaj zaraze u Hrvatskoj. Prodaja je počela rasti: maske i dezinfekcijska sredstva obaraju rekorde. Na početku se kupovalo dosta tjestenine i smrznute ribe. No vrhunac potrošnje krenuo je u drugom tjednu ožujka.
VEZANE VIJESTI
Sredinom ožujka zabilježena je prava eksplozija prodaje
određenih proizvoda. Vlada je tada ograničila rast cijena kako ne
bi došlo do negativnog efekta na građane. Ljudi su u tom tjednu
doslovno pustošili police trgovina. Intenzivna faza kupnje dovela
je do nekontrolirane potražnje za određenim proizvodima diljem
svijeta pa tako i u Hrvatskoj.
Najveći porast prodaje zabilježen je u tjednu od 9. do 15.
ožujka i ta je faza nazvana "fazom pripreme zaliha". Najveći skok
zabilježilo je brašno koje su ljudi kupovali čak
410 posto više nego godinu prije, potom riža - 311
posto, a velik skok zabilježila je i prodaja
kvasca.
Za stručnjake je ovakvo ponašanje zapravo klasični
instinkt za preživljavanjem i kažu da je takva reakcija
zapravo normalna. Psihoterapeutkinja Iva Stasiow
ističe: ''Nije zavladalo neko stanje bespomoćnosti, već su se
ljudi aktivirali ne znajući u tome trenu što ih čeka. Mogli bismo
sada procjenjivati da su sve te reakcije pretjerane, ali to je s
odmakom vremena kada imamo više informacija i ne bih htjela
osuđivati takvo ponašanje''.
Iako se u zadnjih mjesec dana najviše govorilo o mahnitom
kupovanju toaletnog papira, kada se gledaju drogerijski
proizvodi, ipak je na prvome mjestu po rastu prodaje bio
sapun pa toaletni papir. Veliki rast prodaje bilježi se i
kod dječjih vlažnih maramica.
Treći tjedan ožujka stope rasta prodaje su
se usporile, a maloprodaji je ograničen rad.
Kupuje se rjeđe, ali količinski više i ta je potrošačka faza
nazvana "priprema za život u karanteni". Trenutno se
nalazimo u petoj fazi u kojoj se dosta koristi online kupnja.
Šesta faza trebala bi biti "svjetlo na kraju tunela",
znači vraćanje u svakodnevnicu. Kada će to svjetlo
zabljesnuti u Hrvatskoj, za sve je građane to pitanje "za
milijun dolara".