ŠTO HRVATI KUPUJU ZA VRIJEME KORONAVIRUSA? / Nakon gomilanja hrane, uslijedio je drugi val - škrinje, pekači, plejke, brijači...

Image
Foto: RTL/Screenshot

Što sve Hrvati kupuju u doba koronavirusa? Prvo smo počeli gomilati hranu, kupovali su se zamrzivači i pekači kruha, a onda je uslijedila druga faza

6.4.2020.
7:09
RTL/Screenshot
VOYO logo

Koronavirus je preokrenuo naše živote, promijenio društvene odnose te uvelike promijenio tržište i naše kupovne navike. Kada su krenule najave o zatvaranju trgovina i restorana, po kućanstvima se počela gomilati hrana. U jednom trgovačkom lancu kažu da su se u prvoj fazi kupovali zamrzivači i pekači kruha, a onda je uslijedila druga faza.

"Kad su se namirili s tim proizvodima - djeca su doma, nema škole, potrebne su im bile dodatne televizije. Da bi se djeca zabavila, bilježimo i porast tih TV-a i play stationa", kaže za RTL član Uprave Pevexa Jure Radoš.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
MINISTAR RADA: /

'Nije šala, gotovo pola milijuna ljudi je na minimalcu. Mirovine i socijalna davanja su zadnja linija obrane, ali...'

Image
MINISTAR RADA: /

'Nije šala, gotovo pola milijuna ljudi je na minimalcu. Mirovine i socijalna davanja su zadnja linija obrane, ali...'

Prodaja brijača, šišača i elektronike

A onda je ova trgovina ušla u novu fazu - masovno su se krenuli prodavati brijači i šišači. Nakon potresa službeno su otvoreni, pa po zagrebačkim centrima bilježe porast prodaje građevinskog materijala, gipsanih ploča, boja za zidove, mase za gletanje i cementa. Miljenko nije direktno pogođen potresom, no prisilno je završio na godišnjem pa je odlučio napraviti pločice.

Iz jedne od trgovina računalne opreme primjećuju da se promijenio fokus kupnje. "Vidi se porast prodaje artikala potrebnih za nastavu i rad od kuće (web kamere, slušalice, mikrofoni, monitori i sl.) te rast prodaje potrošačke elektronike namijenjene zabavi kao što su igraće konzole i dodatna oprema za iste."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Online kupnja

Zatvorene trgovine povećale su online kupnju. Da biste pokupili ono što ste naručili, do prije mjesec dana u jednom drive-inu čekalo se samo dva sata, a danas i po nekoliko dana. Još je opterećenija dostava na vrata na koju se čeka čak sedam dana. I iznosi narudžbi su veći.

"Kupci su se fokusirali ponajprije na osnovne namirnice: ulje, šećer, brašno, konzerviranu hranu, toaletni papir - to se najviše kupuje i u dućanima i u internetskoj prodaji", govori Dalibor Sović, direktor Sektora online prodaje Konzuma.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osjetno usporavanje gospodarstva

No, podaci Porezne uprave potvrđuju da je domaće gospodarstvo osjetno usporilo. Izdano je 27,5 posto računa manje nego u istom razdoblju lani, a iznosi tih računa su manji za 13,5 posto. "U ožujku je veleporodaja pala za osam posto, a maloprodaja za tri posto, što i nije tako traumatično s obzirom na okolnosti", jasno će Martina Sokač Saraga, direktorica Sektora za komunikacije Hrvatske gospodarske komore.

Jest onima koji se bave ugostiteljstvom i turizmom. U posljednjem tjednu ožujka njima je promet pao čak 96 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sve o koronavirusu u Hrvatskoj i svijetu iz minute u minutu možete pročitati OVDJE.

Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo