Stiže novih 10.145 ekonomista, nikoga ne zanimaju deficitarna zanimanja

Unatoč svim kampanjama, podacima o nezaposlenosti mladih, deficitarnim i suficitarnim zanimanjima, trendovi i interesi u hrvatskom obrazovanju sporo se mijenjaju.

20.1.2014.
18:12
VOYO logo

Pokazuju to i najnoviji podaci Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta o pretprijavama za ovogodišnje upise u srednje škole, po kojima sadašnja generacija učenika osmih razreda i dalje najatraktivnijim školama za upis smatra gimnazije te ekonomske škole, to jest one iz područja ekonomije, trgovine i poslovne administracije, piše Slobodna Dalmacija.

Na listi najatraktivnijih programa u svim srednjim školama prednjače opće gimnazije, na drugom mjestu je program za ekonomiste, a zatim opet slijede gimnazije – jezične i prirodoslovno-matematičke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pritisak na gimnazije i ekonomske škole

Na samom dnu interesa ovogodišnjih osmaša su sektori geologije, rudarstva, nafte i kemijske tehnologije, šumarstva, prerade i obrade drva, te uvjerljivo na zadnjem mjestu – sektor tekstila i kože.

Pokazali su to rezultati pretprijava za upise u srednje škole ove godine, a postupak je Ministarstvo provelo u prosincu 2013. godine. Svoje je želje iskazalo ukupno 82,85 posto učenika osmih razreda, ili njih 36.571, od ukupno 44.144 đaka završnih razreda osnovne škole.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Biraju suficitarna zanimanja

Već iz tih rezultata vidljivo je da i ove godine možemo očekivati nastavak pritiska na gimnazije i ekonomske škole, iako Hrvatski zavod za zapošljavanje, primjerice, u preporukama za obrazovnu politiku objavljenima ovih dana te škole, iz kojih se uglavnom “regrutira” kadar za fakultete, ne stavlja na liste prijeko potrebnih na tržištu rada.

Naprotiv, zanimanja ekonomist, komercijalist, upravni referent, kao i hotelsko-ugostiteljski tehničar, a iz trogodišnjih strukovnih programa prodavači i frizeri, HZZ navodi kao suficitarna na tržištu – a prijave ovogodišnjih osmaša baš su ta zanimanja svrstala na listu najatraktivnijih.

http://www.slobodnadalmacija.hr/Hrvatska/tabid/66/articleType/ArticleView/articleId/233451/Default.aspx

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo