Jedan Zagrepčanin iz kvarta Lanište ostao je zbunjen onime što je pronašao u svom poštanskom sandučiću. Naime, na adresu mu je došao odrezak koji upućuje da u pošti mora podići preporučeno pismo, a kada je otvorio kuvertu uslijedio je šok. Dobio je opomenu od Gradskog ureda za prostorno uređenje, no u kuverti je bila i hrpa uplatnica za komunalnu naknadu koje mora vratiti, piše Večernji list. Ono što je apsurdno u cijeloj situaciji jest da je Zagrepčanin to uredno plaćao svaki mjesec, a k tome, na uplatnicama je kao datum dospijeća pisao 31. prosinca 2019. Pismo je primio ove godine. Nakon ovog neugodnog iznenađenja, raspitao se kod susjeda jesu li i oni prošli isto pa su shvatili da su svi u istom sosu.
"Izračunali su da za stan od nešto više od 66 kvadata moram plaćati 55,52 kune naknade, a dosad je bila desetak kuna manja. Plaćam je svaki mjesec, no lani su donijeli novu Odluku o komunalnoj naknadi, koja je, kako su objasnili u rješenju, stupila na snagu 8. ožujka 2019. Umjesto da su odmah u travnju poslali uplatnicu s novim izračunom, oni su ih poslali za svih devet mjeseci odjednom, s tim da nisu umanjili za iznos koji sam plaćao", ispričao je stanovnik Laništa Večernjem listu.
Potrebno je platiti samo razliku
No, nisu ostali iznenađeni samo stanovnici zagrebačkog Laništa, nego i oni koji žive u drugim kvartovima u metropoli. Nakon što su dobili uplatnice otišli su u Ulicu grada Vukovara u zgradu Zagrebačkog holdinga. Stanovnica Jaruna požalila se da joj je jedna gospođa sa šaltera objasnila da su rješenja prolazila kroz nekoliko gradskih ureda i da je došlo do pogreške te da je potrebno platiti samo razliku, ne i puni iznos.
06.02.2014., Zagreb - Za kucanstva ce od veljace poskupiti voda prema odluci Vlade, u osnovnu cijenu kubika pitke vode od ove godine povecane su stavke za koristenje i zastitu voda, i to s 0,80 i 0,90 lipa na 1,35 kuna. Ilustracija. Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL
I istina je, potrebno je platiti samo razliku, potvrdio je za Večernji list pročelnik Ureda za prostorno uređenje Dinko Bilić. Dodao je da su dostavljene uplatnice formirane na puni iznos za svaki mjesec jer moraju biti usklađene s rješenjem koje je doneseno te zaduženjima u knjigovodstvu. Osim toga, u slučajevima kod kojih je iznos umanjen i zabilježena je preplata, građani se mogu izjasniti žele li povrat novca ili preknjiženje pretplate na tekuće ili buduće obveze. U Holdingu kažu da se oni koji su dobili takve račune, njih čak 17.500, mogu javiti i u njihov pokretni ured ili u GSKG. Sve upite građani mogu slati mailom ili telefonski.
Ako se građani javljaju u GSKG-ov Sektor naplate naknada trebaju poslati mail na info@gskg.hr s naznakom "rješenje KN" ili ih kontaktirati na brojeve telefona 4565-898 i 4565-938. U slučaju da se građani žele direktno obratiti Holdingu tada trebaju poslati upit na holding.centar@zgh.hr. ili nazvati broj 072 500 400.
Promijenili su granice zona naplate
Bilić kaže da je u tijeku komunikacija s građanima koji imaju izmjenu obračuna te objašnjava da je ta gradska odluka donesena nakon stupanja novog Zakona o komunalnom gospodarstvu 2018., s kojim su morali uskladiti odluku.
Radi se o tome da su se promijenile granice zona naplate, što znači da su se promijenili i koeficijenti koji utječu na obračun naknada. U Zagrebu postoji devet zona u kojima se naplaćuje komunalna naknada, a nova odluka je određuje prema granicama mjesnih odbora, a prije su se gledale mjesne zajednice, piše Večernji list.