''Nakon otvaranja granica prošloga tjedna polako se počinje buditi turistički promet, događaju se novi dolasi u Hrvatsku. Moram reći da smo u proteklih sedam dana zabilježili nekih 9.000 dolazaka i otprilike 85.000 noćenja što je, naravno, daleko od onih brojki iz prethodnih godina, međutim, to daje jedan optimizam i polako postupno nakon otvaranja granica i uspostave režima putovanja u ostalim zemljama koje su nama kao tržišta zanimljiva, vjerujem da će u sedmom mjesecu ipak se zakuhati turistički promet'', istaknuo je u razgovoru za RTL Direkt direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjan Staničić.
Što se tiče gostiju koji su stigli, riječ je o Česima, uglavnom
Slovencima i naravno domaćim gostima: ''Sa Slovenijom smo
najprije uspostavili suradnju u smislu otvaranja granica i oni su
naši tradicionalni vrlo vjerni gosti s obzriom na to da mnogi
imaju i nekretnine u Hrvatskoj i da su nam to gosti s našeg
najbližeg tržišta''.
''Hrvatska je otvorila granice za praktički sve zemlje, međutim,
problem je u tome što u mnogim zemljama su i dalje na snazi mjere
koje ograničavaju turiste jer po povratku doma u svoju zemlju
moraju ići u samoizolaciju i zato je važno da se ti uvjeti oko
putovanja usklade na razini svih zemalja kako bi onda gosti i
slobodnije putovali'', istaknuo je Staničić, kazavši da se i
za Njemačku nada da će kroz koji tjedan otvoriti granice.
''Nautički turizam će ove godine imati možda i jednu od najvećih
prednosti u odnosu na sve ostale oblike turističkog smještaja jer
na brodu imate jedan nivo privatnosti i niste u doticaju s drugim
ljudima, a tu su i prirodne ljepote i svi oni atributi koji
pridonose tome da je Hrvatska jedna od top nautičkih destinacija
u svijetu'', naglasio je direktor HTZ-a.
Ustvrdio je da su od samog početka COVID-19 krize u intenzivnoj
komunikaciji s tržištem, a posljednjih tjedana i sve više: ''U
narednom periodu krenut ćemo i s konkretnim kampanjama. Kako se
budu otvarale granice s drugim zemljama, bit ćemo spremni
reagirati kampanja. Evo, sutra već kreće određena aktivnost
u austrijskim medijima. Ići ćemo na nama najbliža tržišta:
Slovenija, Austrija, Mađarska, Češka, Njemačka, Slovačka,
Poljska, ali nećemo zanemariti niti daleka tržišta iz kojih u
ovom trenutku još neće biti moguće doći u Hrvatsku jer su
ona vezana zbog prometa, ali ćemo održavati vidljivost Hrvatske
na tim tržištima''.
Što se tiče zahtjeva Glasa poduzetnika za ukidanjem članarine
HTZ-u, Staničić je kazao: ''Ima tu dosta nerazumijevanja pa bih
želio apostrofirati dvije stvari - prvo, sustav turističkih
zajednica se financira iz turističke pristojbe i članarine,
a iz tih novaca se financiraju konkretne aktivnosti svih članica,
gospodarskih subjekata koji onda primjerice organiziraju
manifestacije ili odlaze na sajmove ili s nama zajedno provode
udruženo oglašavanje i tako dalje. I s druge strane, sustav
turističkih zajednica je svojevrsno gospodarsko interesno
udruženje gdje upravo gospodarstvenici kroz tijela turističke
zajednice - to je turističko vijeće - upravljaju sredstvima i
donose odluke oko realizacije pojedinih aktivnosti''.