Iz europskih fondova uložit će se više od 13 milijuna kuna za
javne bicikle na splitskom području. No dok se
najavljuje širenje tog sustava, istovremeno ga ne prati
razvoj infrastrukture.
“Od Splita do Trogira možete doći po staroj kaštelanskoj ili
brzoj državnoj cesti, a ne znam koja je opasnija. Čak i za aute,
a gdje ne za bicikle. Prvo treba razviti infrastrukturu, a
onda treba ići na razvijanje sustava javnih bicikla, a mi smo kao
i većinu drugih stvari napravili obrnuto”,
upozorava Denis Špadina, predsjednik
Biciklističkog saveza Splitsko-dalmatinske županije.
Slaže se i Splićanin Mario Balić. On tvrdi kako bi za grad bilo fenomenalno da se Split prilaznim cestama poveže s Trogirom, Žrnovnicom ili Dugopoljem. Balić je čini se bio na dobrom tragu jer do ljeta sustav javnih bicikala vrijedan 13 milijuna kuna uvest će Dicmo, Dugopolje, Solin, Klis, Trogir, Kaštela i Podstrana.
Gradonačelnik Splita, Ivica Puljak tvrdi kako će se izuzetno uspješan splitski projekt proširiti na cijelo područje. "Još sedam gradova i općina u okolici Splita u koje će se do ovog ljeta postaviti 41 novi terminal s 242 novih bicikala", rekao je.
S njim se pak slaže i kolega iz Trogira.
"Znamo koliko nam je bitna zelena politika, urbana mobilnost
i smanjene zagađenja, a mi smo planirali tri terminala
koja ćemo dobiti u gradu", tvrdi Ante
Bilić, trogirski gradonačelnik.
Inače, sustav javnih bicikala u Splitu ima više od 40 tisuća
korisnika i u posljednje tri godine više od 400 tisuća najmova.
"Kad znamo da do prije tri godine nismo imali niti jednu biciklu
niti jednu postaju. Nitko nije mogao zamisliti da će grad Split
biti apsolutni rekorder u Republici Hrvatskoj", ponosno tvrdi
Marko Bartulić, direktor Split parkinga.
A prema podacima županijskog biciklističkog saveza, u Splitu je
vožnja na dva kotača izuzetno popularna. "U gradu Splitu 12.300
biciklista dnevno vozi. Od toga je 6,5 posto na sustavu
javnih bicikala, 3,5 posto transportnih i 91
posto su bicikli građana, što znači da većina građana vozi
svoje", kaže Špadina.
Do bicikla nije problem doći, još samo da se urede staze pa će
pedalirati i oni manje sigurni u svoje vještine.