SPAŠAVANJE CROATIA AIRLINESA: /

Konzultanti razrađuju tri modela, do kraja godine trebaju predložiti rješenje za tog gubitaša

Image
Foto: Marko Prpić / PIXSELL

Croatia Airlines je gubitaš koji je lani bio u minusu 82,9 milijuna kuna, a konzultanti trenutačno razrađuju tri modela za spas nacionalne aviokompanije

12.11.2019.
9:22
Marko Prpić / PIXSELL
VOYO logo

Konzultanti, PBZ i DBV koji su angažirani na pronalaženju strateškog partnera i modela dokapitalizacije Croatia Airlinesa (CA) do kraja godine trebaju predložiti rješenje za spas hrvatske nacionalne aviokompanije, piše u utorak Večernji list.

Konzultanti trenutačno razrađuju tri modela, koji uključuju zračne luke, mirovinske fondove i ACI. Jedan od modela je, kažu za dnevnik dobro upućeni u rad savjetnika, da se stvori holding hrvatskih zračnih luka i Croatia Airlinesa. Drugo rješenje je da mirovinski fondovi preuzmu CA i zračne luke, a treća je mogućnost da mirovinci uz hrvatsku aviokompaniju preuzmu i ACI.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
CROATIA AIRLINES PRED KOLAPSOM? /

'Avioni sa 174 sjedala prevozili su po 17 putnika i gubili golemi novac'

Image
CROATIA AIRLINES PRED KOLAPSOM? /

'Avioni sa 174 sjedala prevozili su po 17 putnika i gubili golemi novac'

Stvaranje holdinga sa zračnim lukama

Pri tome bi u holding ušle sve zračne luke koje su u većinskom državnom vlasništvu - Dubrovnik, Split, Zadar, Rijeka, Pula i Osijek, osim zagrebačkog aerodroma koji je pod koncesijom. Tih šest zračnih luka uključeno je i u model s mirovincima. U njima država ima udjele od po 55 posto, a ostalo drže županije i jedinice lokalne samouprave.

CA je gubitaš koji je lani bio u minusu 82,9 milijuna kuna, a sve zračne luke, osim osječke, posluju s dobiti. Ukupna dobit tih pet zračnih luka koje su u plusu za 2018. iznosi 213,1 milijun kuna, a gubitak ZL Osijek bio je 266.900 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dobit zračnih luka je mamac

Sugovonici Večernjeg lista kažu da bi se s tim holdingom spojile kompanije koje se inače međusobno "hrane" jer CA čini dobar dio prometa tih aerodroma tijekom cijele godine, a pogotovo zimi.

Spajanje zračnih luka i CA, kažu upućeni, bilo bi i političko pitanje jer se u nekim gradovima protive toj ideji. Dobit zračnih luka je mamac i za mirovince da uz gubitašku nacionalnu aviokompaniju zauzvrat preuzmu i te zlatne koke i njima zajednički upravljaju, donosi Večernji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo