''Naravno da smo suprug i ja pretpostavljali da naša 11-godišnja kći neprimjereno troši novac na pozive i slično. Na kraju sam se i ja uvjerila da joj je pola sata nakon što je utipkala novi bon na mobitel, doslovno 'nestalo' 9,95 kn. Zvala sam službu za korisnike i od njih doznala da joj novac skida tvrtka ITP d.o.o.'', ispričala je 41-godišnja Svetlana Dragić iz Šibenika.
Dodaje kako je nazvala službenice koje su ugovorile plaćanje usluge s njezinom kćerkom, te je tražila objašnjenje.
''Moje malodobno dijete nije pravno sposobno i ne može ugovarati nikakve pretplatničke odnose bez suglasnosti roditelja. Dobila sam odgovor da sam ja odgovorna za nastalo stanje. Dakle, to sofisticirano potkradanje se odvija tako da neka tvrtka stavi plaćeni oglas u dječji časopis kojim poziva djecu da kupe nekakav sadržaj za mobitel, ali prije kupnje moraju postati članovi kluba. To članstvo stoji 9,95 kuna! Sve što moraju napraviti je potvditi sa 'DA' SMS poruku koji dobiju prije isporučivanja sadržaja koji žele kupiti'', rekla je Dragić za Slobodnu Dalmaciju.
Šibenčanka je ispričala da je taj ''klub'' do sada naplatio 222,90 kuna članarine, a ujedno nije primjetila da su neki sadržaji dolazili na mobitel.
''U proteklih nekoliko mjeseci nije mi palo na pamet provjeravati ispis poziva s djetetova mobitela naprosto zato što nisam znala da je moguće da njoj netko može 'skidati' novac s računa'', izjavila je Svetlana.
Tvrtki ITP poslala je nekoliko pisama u kojim zahtijeva povrat ukradenog novca s tog broja mobitela zato što ni s kim nikad nije potpisala ugovor.
''Ako je moje dijete kojim slučajem i aktiviralo nekakvu uslugu kojom vam je omogućilo ovu nevjerojatnu pljačku, jasno vam je da ono s 11 godina nije pravno sposobno i ne može ugovarati bez moje suglasnosti nikakve usluge, niti na bilo koji drugi način biti ugovorna strana u bilo kakvom poslu'', stoji u pismu koje prenosi Slobodna Dalmacija.
Iz Tvrtke ITP su joj odgovorili da se davatelj usluge na broju 84123 oglašava u tjednim novinama, te da se usluga realizirala tek nakon potvrdnog SMS-a, a činjenicu da je ugovaratelj usluge bilo dijete, davatelj usluge nije mogao znati, jer se radi o SMS uslugama preko mobilnih telefona''.
''Smatramo da je davanje i korištenje mobilnog telefona djetetu, ipak roditeljska odgovornost te je roditelj taj koji bi trebao kontrolirati kako i za što se navedeni uređaj koristi'', dodaje se u odgovoru.
U spornom slučaju davatelj usluge je tvrtka '4ctrl d.o.o.', Puterlejeva ulica 22, 1000 Ljubljana, Slovenija, s kojom IPT ima ugovor i koja koristi njihove resurse. Pretplatnički odnos zapravo predstavlja mogućnost da korisnik prima tjedno nekakve sadržaje na svoj mobitel i za to plaća pretplatu, sve dok ne pošalje STOP, piše Slobodna Dalmacija.
Prethodni članak:
arti-201003160792006