Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak i pomoćnica ministrice Lidija Kralj predstavile su u ponedjeljak rezultate Javnog poziva školama za podnošenje zahtjeva za izvođenje eksperimentalnoga programa "Škola za život". Za provedbu programa su se prijavile 143 matične i 231 područna osnovna škola te 72 srednje škole.
"Maksimalno smo htjeli uključiti u puni eksperimentalni program 50 osnovnih i 30 srednjih škola. To su bili naši okviri, a dobili smo triput više prijava i sad je slatka briga kako od svih tih prijava, koje su kvalitetne, izabrati 70-ak škola koje ulaze u puni obim eksperimentalnog programa", rekla je ministrica Divjak i dodala da će do kraja tjedna objaviti koje su škole izabrane za provedbu programa.
Ministrica je kazala kako iz svake županije dolaze prijave osnovnih i srednjih škola te da se može ispuniti uvjet prema kojem će se iz svake županije u projektu sudjelovati barem jedna škola.
"Eksperimentalni program će se provoditi u 1. i 5. razredu osnovnih škola u svim predmetima, a u 7. će se razredu dodati još predmeti biologije, kemije i fizike. U srednjim školama će se provoditi u 1. razredu gimnazije u svim predmetima, te u 1. razredu četverogodišnjih strukovnih škola u obrazovnim predmetima", rekla je ministrica.
Naime, eksperimentalni program "Škola za život" posljednje je poglavlje kurikularne reforme koja će se u školama provoditi na jesen, a zadaća povjerenstva je izabrati do 80 škola, među kojima do 50 osnovnih i 30 srednjih, koje će se u idućoj školskoj godini uključiti u eksperimentalnu provedbu programa.
Iz Ministarstva su povodom objave natječaja rekli da računaju će na jesen u eksperimentalnoj fazi sudjelovati oko 1.300 učitelja i oko 6.000 učenika, a kane obuhvatiti tri do pet posto osnovnih i srednjih škola uz ravnomjernu geografsku zastupljenost, odnosno da se uključi najmanje po jedna škola u svakoj županiji koja ima određenu informatičku zrelost.
Cilj eksperimentalnog programa je provjera primjenjivosti novih kurikuluma i oblika metoda rada te novih nastavnih sredstava s obzirom na povećanje kompetencije učenika u rješavanju problema i povećanje zadovoljstva učenika u školi za motivacije njihovih učitelja i nastavnika, ističe se u projektu, za koji je osigurano 150 milijuna kuna iz tri izvora - državnog proračuna, sredstava europskih socijalnih fondova i izravne pomoći Europske komisije.