Nataša je majka dvoje djece, a nakon razvoda
skrbništvo je dobio otac. Iako
ga je više puta policiji prijavila da joj je prijetio, iako je
nezaposlen. Ogročena je na institucije - posebno Centar za
socijalnu skrb Maksimir.
"Centar za socijalni rad jednostavno nije poslušao moju stranu, bez obzira na sve dokaze koji su bili iznijeti Centru za socijalni rad, gdje je moj bivši suprug imao i prijavu za uznemirivanje, psihičko maltretiranje, prijetnje koje su se događale", prisjeća se Nataša.
Djecu može viđati dva puta tjedno, svaki drugi vikend i blagdane, ljeti mjesec dana, zimi tjedan i po dogovoru s bivšim suprugom.
"Ja ne mogu doći u kontakt sa svojom djecom na način kad su djeca kod oca, ne mogu dobiti dijete na mobitel. Nema dogovora, ne odgovara na poruke. Ovo su relativno teške stvari gdje ste jednostavno prisiljeni izići iz nekakvog obiteljskog kruga, štiteći vlastitu djecu jer ste se usudili napraviti nešto što većina skriva iza svojih vrata", kaže Nataša.
PROČITAJTE VIŠE:
>>Borba Nine Kuluz za skrbništvo: 'Institucije nisu zaštitile moje dijete'
>>Severinin menadžer odgovara Popoviću: 'Za sve što je izrekla u Direktu postoje dokazi i svjedoci'
Iz Centra za socijalnu skrb Maksimir, koji su prozvale i Nataša i Severina - na naš upit nisu odgovorili. Sada tri žene javno govore o sličnoj borbi.
Jedna od njih je i Nina Kuluz.
"Ja jednostavno se ne mogu pomiriti s činjenicom da institucije ne rade svoj posao i da ga nisu odradile i da nisu zaštitile moje dijete i da će to tek tako završiti",
Ja bih apelirala na našeg kapetana broda, gospodina premijera Plenkovića da ispita rad Ministarstva socijalne skrbi.
Premijer je odgovorio - o tome računa vodi Nada Murganić.
"Siguran sam da će ona u okviru svojih redovitih aktivnosti brinuti da centri za socijalnu skrb funkcioniraju kvalitetno i profesionalno i pomažu obiteljima u onim problemima u kojima okolnosti nisu harmonične", izjavio je Andrej Plenković.
Severina i Nina pokrenule su lavinu reakcija - iz Komore socijalnih radnika žalili su što nisu pozvani u emisiju, reagirao je i prozvani splitski Centar za socijalnu skrb.
Imenovane gospođe imaju pravo na vlastiti doživljaj osobnih situacija, ali napominjemo da je to njihova percepcija što realno ne mora biti potpuno točno. Dozvolite da mi kao profesionalci (a ne 'žene iz Centra') u takvim situacijama možemo objektivno i racionalno sagledati određenu obiteljsku dinamiku jer smo za to educirani.
Isti Centar, tvrdi Kulaz, ne odgovara na njezine dopise iako su dobili naputak od Ministarstva da to učine. Na sve su regirali iz Ministarstva koje redovito svake četiri godine provodi nadzore nad Centrima.
"Svi ljudi koji imaju bilo kakvih poteškoća sa bilo kojim Centrom za socijalnu skrb ili bilo kojom institucijom koja se nalazi u sustavu socijalne skrbi mogu se slobodno obratiti, mi reagiramo apsoolutno na sve prijave", Maja Vučinić Knežević, pomoćnica ministrice Nade Murganić.
Oko 2000 građana lani se žalilo ministarstvu na rad nekog od centara za socijalnu skrb.